تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
plusresetminus
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خبر داد

شناسایی و خنثی کردن ۳۳ میلیون حمله سایبری به کشور در سال گذشته

حزب الله:مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: آنتی ویروس توانمند و بومی «پادویش» خدمت ارزنده دیگری نیز از مرکز ماهر سازمان فناوری اطلاعات ایران در حوزه امنیت می باشد که با هدف افزایش ضریب پایداری و مصون سازی فضای تولید و تبادل اطلاعات بکار گرفته شده است.
۰
کد مطلب : ۲۱۰۸۸۵
شناسایی و خنثی کردن ۳۳ میلیون حمله سایبری به کشور در سال گذشته
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،"مسعود الهامی" در همایش و رزمایش سایبری به مناسبت بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل به بیان عمده اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای افزایش پایداری شبکه ها و مصون سازی فضای تبادل اطلاعات پرداخت و گفت: سپر دفاعی دژفا که به منظور شناسایی و مقابله با تهدیدات در شبکه ها علی الخصوص شبکه ملی اطلاعات، زیرساخت ها، تجهیزات و ... ایجاد شده در سال گذشته ۳۳ میلیون حمله را شناسایی و خنثی کرده است.
الهامی افزود: آنتی ویروس توانمند و بومی پادویش نیز خدمت ارزنده دیگری نیز از مرکز ماهر سازمان فناوری اطلاعات ایران در حوزه امنیت می باشد که با هدف افزایش ضریب پایداری و مصون سازی فضای تولید و تبادل اطلاعات بکار گرفته شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان از کلیه دستگاه های اجرایی خواست تا نسبت به استاندارد سازی وب سایت ها و سامانه های مدیریت محتوا و نیز امن سازی محیط استقرار آنها با استمداد از ظرفیت های مرکز آپا و مرکز افتای استان اقدام کنند و گفت:حمایت های صورت پذیرفته و تسهیل در روند صدور پروانه در حوزه خدمات افتا از شرکت‌های توانمند و متقاضی دریافت پروانه فعالیت در این حوزه از جمله مدیریتی، عملیاتی، فنی و آموزشی است که در خواست می شود از فرصت پیش رو برای ایجاد اشتغال و بهره مندی اقتصادی و توسعه این صنعت بومی در استان نهایت بهره را ببرند.
مهندس روزبهانی جانشین مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری نیز در این جلسه گفت: امنیت به منظور تداوم حیات و هویت سازمانی یک ضرورت و نیاز است لذا سیستم مدیریت امنیت اطلاعات بایستی در هرسازمان شکل بگیرد.
وی ادامه داد: امن سازی فضای مجازی طبق اسناد بالادستی حوزه امنیت «نظام ملی پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی» به سه بخش مجزای تقسیم که حوادث حوزه عمومی بر عهده نیروی انتظامی، حوادث حوزه سازمانی بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و حوادث حوزه زیرساختی بر عهده مرکز افتا است.
به گزارش ایسنا، رزمایش سایبری و انجام تست نفوذ توسط مرکز آپای استان به عنوان بازوی فنی کارگروه تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات شورای پدافند غیر عامل با هدف پایش و شناسایی نقاط ضعف، آسیب پذیری ها و حفره های امنیتی سیستم های رایانه ای، پرتال ها و نرم افزارهای تحت شبکه در برخی دستگاه های اجرایی استان انجام و مقرر گردید آسیب پذیری های احصا شده به همراه راهکار رفع آنها از طریق اداره کل ICT و مرکز افتای استان به دستگاه های هدف  ارسال شود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین