تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
plusresetminus
حزب الله:نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تاکید کرد، دمشق حمایت خود را از کوبا در رویارویی با محاصره ظالمانه اعمال شده از سوی آمریکا از سال ۱۹۶۲ ادامه خواهد داد.
۰
کد مطلب : ۲۱۰۸۷۲
دمشق: از کوبا در مقابله با محاصره ظالمانه آمریکا حمایت می‌کنیم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، به نقل از سایت روسیا الیوم، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در بیانیه‌ای که در مجمع عمومی سازمان ملل قرائت کرد گفت، سوریه معتقد است که بسنده کرده جامعه بین‌المللی به محکوم کردن آمریکا  به ویژه در سایه سیاست‌های دولت کنونی واشنگتن که مبتنی بر تشدید این محاصره است و پیامدهای آن از مرزهای منطقه‌ای کوبا نیز فراتر رفته، کافی نیست.
وی تاکید کرد، سوریه حمایت کامل خود را از پیش‌نویس مصوبه مجمع عمومی سازمان ملل درباره لغو محاصره کوبا از سوی آمریکا اعلام می‌کند و آن را بازتاب قانونی و سیاسی روشن رویکرد امت‌ها در مخالفت با اقدامات اقتصادی ظالمانه و یکجانبه‌ای می‌داند که به نوعی مجازات جمعی ملت‌ها محسوب می‌شود و اختیارات سازمان ملل را مختل می‌کند و مانعی در برابر تحقق اهداف طرح توسعه پایدار ۲۰۳۰ به شمار می‌رود و علاوه بر آن حق کشورها در توسعه را نقض و نوعی کارشکنی در مسیر تبادلات تجاری بین‌المللی است.
جعفری با اشاره به شباهت درد و رنج ملت سوریه و کوبا در نتیجه اقدامات اقتصادی یکجانبه گفت، ملت سوریه نیز همچون ملت کوبا از دهه ها قبل تا به امروز از پیامدهای خطرناک اقدامات اقتصادی یکجانبه آمریکا و برخی دولت‌های دیگر رنج می‌برد.
وی به سیاست استانداردهای دوگانه که برخی کشورها در این زمینه در پیش گرفته‌اند اشاره کرد و گفت، چگونه نمایندگان برخی کشورها از تریبون سازمان ملل خواهان سرعت بخشیدن به اجرای اهداف طرح توسعه پایدار ۲۰۳۰ هستند، درحالیکه دولت‌هایشان اقدامات اقتصادی یکجانبه‌ای را علیه کوبا، سوریه، ایران، ونزوئلا، کره دموکراتیک، فلسطین، روسیه فدرال و برخی کشورهای دیگر اجرا می‌کنند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین