تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
plusresetminus
حزب الله:رئیس کل بانک مرکزی از افزایش ۲۱ درصدی قدرت پول ملی در یک سال اخیر خبر داد و ۵ هدف اصلی اقتصاد را در ماه‌های آتی تشریح کرد.
۰
کد مطلب : ۲۱۰۶۵۴
یادداشت جدید همتی: قدرت پول ملی ۲۱ درصد افزایش یافت
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، عبدالناصر همتی در تازه‌ترین یادداشت اینستاگرامی خود نوشت: امروز 13 آبان 98 و یکسال از شروع جنگ اقتصادی و تحریم‌ بانکی و صادرات نفت ایران توسط آمریکا می گذرد. آنروزها پیش بینی یکسال بعد مشکل و تا حدی نگران کننده بود.
وی با اشاره به تحریم‌های آمریکا در یک سال گذشته تأکید کرد: آمریکاباتداوم یکسال فشارحداکثری به هدف اصلی اش که از هم فروپاشی اقتصاد و درنهایت به زانو در آوردن ایران بود، نرسید.
رئیس کل بانک مرکزی در خصوص نرخ ارز و دلار نیز تصریح کرد: نرخ ارز،که خودآمریکایی ها ازآن به عنوان شاخص مهم تأثیر فشار یاد می کردند،از 14350 تومان در13 آبان97 به 1300  تومان در13آبان 98 رسید ( 21درصد افزایش قدرت پول ملی).
همتی همچنین تأکید کرد: تورم ناشی از تغییر نرخ ارز و اخلال در بخش خارجی اقتصاد، فشار زیادی به اقتصاد ایران، خصوصاً اقشار بادرآمد پایین و ثابت وارد آورد و رفاه بخش مهمی از مردم از بابت تحریم آسیب دیدکه نیاز به ترمیم دارد.
به گفته رئیس کل بانک مرکزی، نهایتاً، ثبات نسبی به اقتصاد برگشت و شاخص های مهم اقتصادی نظیر تورم و رشد غیرنفتی به آرامی در مسیر بهبود قرار گرفت.
وی به اهداف مهم که باید مورد توجه اقتصاد باشد، گفت: ازحالا، تلاش ها دراقتصاد بایستی متمرکز شود بر رشد تشکیل سرمایه ثابت ناخالص داخلی و رونق تولیدملی،کاهش اتکاءبودجه دولت به نفت وایمن سازی اقتصاد نسبت به نوسانات درآمدهای نفتی وسرعت دادن به روند اصلاح نظام بانکی کشور.
بانک مرکزی , عبدالناصر همتی | همتی , نرخ تورم , قیمت دلار ,
انتهای پیام/
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین