تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
plusresetminus
سیدصادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران تغییرات قوانین مربوط به فیلم کوتاه در فراخوان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر را یک گام رو به جلو خواند.
۰
کد مطلب : ۲۰۹۹۲۹
گام رو به جلوی سینمای کوتاه در جشنوار فیلم فجر/ پیشنهادی که رد شد
 سیدصادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران پیش از این در گفتگو خبرگزاری مهر ضمن اشاره به برگزاری جلسه‌ای بین نماینده انجمن فیلم کوتاه ایران، انجمن سینمای جوانان ایران و ابراهیم داروغه‌زاده به عنوان دبیر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر از طرح پیشنهاد تغییر مکانیزم پذیرش آثار کوتاه در جشنواره فیلم فجر خبر داده بود که براساس آن فیلم‌های کوتاه خواهان حضور در جشنواره فیلم فجر باید اولین اکرانشان را در این رویداد تجربه می‌کردند.
فراخوان این دوره از جشنواره فجر اما روز ۲۹ مهرماه در حالی منتشر شد که در آن خبری از این تغییر نبود.
در پی این موضوع سیدصادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره فراخوان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر و حضور فیلم‌های کوتاه در این جشنواره گفت: ما پیش از این به همراه انجمن فیلم کوتاه ایران به ابراهیم داروغه‌زاده دبیر این جشنواره پیشنهاد داده بودیم که فیلم‌های کوتاه این دوره، اولین حضور و نمایش‌شان را در جشنواره فیلم فجر تجربه کنند اما طبق فراخوان منتشر شده این اتفاق نیفتاده است. با این وجود فکر می کنم همین فراخوان هم یک گام مثبت و رو به جلو برای فیلم‌های کوتاه است.
وی افزود: طبق فراخوان منتشر شده، برخی موارد درباره فیلم کوتاه تغییر پیدا کرده است برای مثال پیش از این فقط ۵ فیلم کوتاه از میان فیلم‌های برگزیده جشنواره فیلم کوتاه تهران و جشن مستقل فیلم‌های کوتاه خانه سینما به جشنواره فیلم فجر راه پیدا می‌کردند اما امسال این تعداد ۲ برابر شده و ۱۰ فیلم می‌توانند در جشنواره حضور داشته باشند. ضمن اینکه هر فیلم کوتاهی در هر بخشی از جشنواره فیلم کوتاه تهران و جشن مستقل فیلم‌های کوتاه خانه سینما نامزد دریافت جایزه شده باشد توسط هیات انتخاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر دیده می شوند.
مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران عنوان کرد: به نظرم مجموع این اتفاقات برای فیلم کوتاه یک گام رو به جلو و یک روند جدید است.
موسوی در پایان با اشاره به سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران اظهار کرد: در نظر داریم امسال برای فیلم‌های کوتاه این دوره از جشنواره بلیت فروشی انجام دهیم و این بلیت‌ها از طریق سایت سینماتیکت برای مخاطبان قابل خریداری خواهد بود.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین