تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
plusresetminus
حزب الله:صفحه اینستاگرام ریحانه منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، بخشی از بیانات رهبر انقلاب در سال 76 را منتشر کرد.
۰
کد مطلب : ۲۰۹۸۷۴
تاریخ این دیدار را به خاطر بسپارید! +عکس
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، پس از انتخابات دوم خرداد ۱۳۷۶، مباحث روز رسانه‌ای کشور نیز تحت تاثیر از پیامدهای این رویداد، دچار تغییر و تحولاتی شد. یکی از این مباحث، طرح و نقد و نظر درباره مسائل مربوط به جامعه‌ی زنان ایرانی بود.

 در این دوران بود که رهبر انقلاب در همان سال ۷۶ و در یک سخنرانی یک ساعته، «چارچوب بحث درباره‌ی پیگیری حقوق زنان در جمهوری اسلامی» را بیان کردند؛ تا مبانی این مباحث و مطالبه‌گری پیرامون موضوعات مرتبط با زنان، به مسیری نامربوط با خط انقلاب اسلامی نرود.
این دیدار مهم و تاریخی، در سی‌ام مهرماه در ورزشگاه یکصدهزار نفری آزادی و همزمان با میلاد حضرت زهرا سلام‌الله علیها برگزار شد و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سخنرانی خود را با دو سوال آغاز کردند:

1.  «در این سالهای اخیر، در فضای فکری و فرهنگی کشور و در زمینه مسائل زنان، تلاش قابل تقدیری را مشاهده میکنیم؛ اما یک سؤال اساسی وجود دارد: هدف از این تلاش‌ها، از این نوشتن‌ها و گفتن‌ها و فعّالیت‌های قانونی چیست؟ این یک سؤال است که حتماً باید به آن جواب داده شود...

2.  سؤال دوم این است: برای این که در جامعه، زن به جایگاه حقیقی خود نائل شود، ما چه شعارهایی را میخواهیم مطرح کنیم و از چه وسایلی میخواهیم استفاده کنیم؟ باید سؤال جدی‌ای نسبت به این مسأله بشود و پاسخی جدی نیز به آن داده شود. من امروز در این زمینه قدری صحبت میکنم...»

ایشان سپس، هم به سوال‌های بالا پاسخ‌های مفصلی دادند و هم در بخش دوم سخنرانی، هشت نکته‌ی محوری را درباره‌ی بحث پیرامون موضوعات زنان بیان کردند.

بخش زن و خانواده‌ی Khamenei.ir در ادامه‌ی بازخوانی دیدارهای مهم رهبر انقلاب با موضوع زن و خانواده - که با هشتگ #بازخوانی_یک_دیدار نشان‌دار می‌شود - به بازخوانی دیدار مهم ۷۶/۷/۳۰ می‌پردازد.

خوب است که تاریخ این دیدار را به خاطر بسپاریم و گاه گاهی با مراجعه به آن، با منظومه‌ی فکری آیت‌الله خامنه‌ای در حوزه‌ی زن و خانواده بیشتر آشنا شویم.







     
منبع : مشرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین