کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر صمت خبر داد :

حمایت ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت از نخبه های دانشگاهی/ جذب دانشجویان برتر در واحدهای صنعتی بزرگ کشور

وزارت صنعت، معدن و تجارت , 30 مهر 1398 ساعت 15:10

حزب الله:
وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه اقتصاد مقاومتی این وزارتخانه اعلام کرد: در قالب طرحی ویژه از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، برنامه جذب نخبگان دانشگاهی در واحدهای بزرگ صنعتی کشور به زودی عملیاتی می شود.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، رضا رحمانی افزود: وزارت صمت در راستای مسئولیت های اجتماعی و حمایت از افراد نخبه و دانشجویان برتر دانشگاه ها، برنامه جامعی را به منظور جذب نفرات برتر دانشگاه ها در شرکت‌های بزرگ و فناور محور صنعتی کشور در دستور کار خود قرار داده است.
وی ادامه داد: در چارچوب این طرح، شرکت های بزرگی همچون مس، فولادمبارکه، ایران خودرو، سایپا و...؛ در طول سال تعدادی از دانش آموختگان برتر و نخبه دانشگاهها را جذب خواهند کرد.
رحمانی خاطرنشان کرد: این برنامه در راستای ایجاد انگیزه برای دانشجویان و با هدف بها دادن به علم و تلاش و همچنین ایجاد امید در میان جوانان نخبه برای جذب در داخل کشور و نیز بهره گیری واحدهای صنعتی از ظرفیت های بالقوه این عزیزان اجرا می شود.
وی تصریح کرد: این طرح حتی در حین تحصیل نیز شامل دانشجویان برتر خواهد بود که می توانند در قالب طرح تاپ در بخش تحقیق و توسعه(R&D)واحدهای بزرگ صنعتی مشغول به کار شده و ضمن کسب تجربه، شرایط برای استخدام شان در همان واحدها و یا سایر واحدهای مرتبط فراهم شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: به معاونت آموزش، پژوهش و فناوری این وزارتخانه مأموریت داده شده است تا با همکاری دانشگاه ها این دانشجویان و افراد نخبه را شناسایی کنند و به واحدهای صنعتی مرتبط معرفی نمایند تا هر دو بخش از فرصت ها و مزیت های وجودی یکدیگر به بهترین شکل بهره مند شوند.
رحمانی تاکید کرد: نخبگان و دانشجویان برتر مورد هدف این طرح در عمل سرمایه آینده این کشورند و می‌توانند در آینده به توسعه صنعتی کشور کمک شایان توجهی نمایند.
وی همچنین در پایان خبر داد: طرح سرباز نخبه(تاپ) نیز در وزارت صنعت، معدن و تجارت با رویکرد معرفی سربازان نخبه(به عنوان سربازتاپ) به بخش تحقیق و توسعه(R&D)واحدهای صنعتی امسال در دستور کار است و خوشبختانه با اعلام موافقت مقام معظم رهبری، این طرح به زودی اجرایی خواهد شد.


کد مطلب: 209834

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/209834/حمایت-ویژه-وزارت-صنعت-معدن-تجارت-نخبه-های-دانشگاهی-جذب-دانشجویان-برتر-واحدهای-صنعتی-بزرگ-کشور

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com