تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
plusresetminus
مقيمي درمراسم تحويل 500 دستگاه تاكسي به شبكه تاكسي راني :‌

آماده نوسازي سريع ناوگان حمل و نقل عمومي هستيم

حزب الله:مديرعامل ايران خودرو از آمادگي اين خودروساز براي نوسازي 10 هزار دستگاه تاكسي فرسوده تا پايان امسال خبر داد.
۰
کد مطلب : ۲۰۹۸۳۰
آماده نوسازي سريع ناوگان حمل و نقل عمومي هستيم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،فرشاد مقيمي در مراسم عقد تفاهم‌نامه با شهرداري تهران براي نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي كه در محل شركت ساپكو برگزار شد، با تاكيد بر اجراي تفاهم‌نامه‌هاي گذشته در موضوع نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي گفت: به دليل برخي ناهماهنگي‌هاي جزئي اجراي طرح متوقف شده بود اما در بازه زماني كوتاه،‌ مذاكرات لازم صورت گرفت و تمامي مشكلات و مسايل حل و فصل شد. امروز 500 تاكسي از محصولات ايران خودرو آماده تحويل به قشر زحمتكش تاكسي‌داران است.
وي نوسازي در بخش خودروهاي سنگين را از ديگر برنامه‌هاي ايران خودرو برشمرد و گفت: ايران‌خودرو به عنوان ركن اصلي تامين‌كننده ناوگان حمل و نقل عمومي كشور برنامه‌هاي متنوعي در اين بخش به اجرا خواهد گذاشت. براي نوسازي ناوگان اتوبوس‌راني كارگروهي ايجاد شده و با تفاهم صورت گرفته، ايران خودرو آماده تامين و عرضه 5 دستگاه اتوبوس در هر هفته خواهد بود.
وي ادامه داد: تردد 7 هزار دستگاه خودروي ون فرسوده در كلان‌شهر تهران تكليف ايران خودرو را براي حفاظت از محيط زيست دوچندان كرده و برهمين اساس، با استفاده از ظرفيت‌هاي داخلي و بهره‌مندي از موتور ملي اي.اف.7 دوگانه سوز بر روي يكي از محصولات ون، نسبت به جايگزيني فرسوده‌هاي اين بخش اقدام خواهيم كرد. درحال حاضر 250 دستگاه ون آماده تحويل به متقاضيان است.
مقيمي تصريح كرد: به‌كارگيري موتور دوگانه‌سوز،‌ خودروهاي ون را مشمول ماده 12 قانون رفع موانع توليد رقابت‌پذیر و استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه صندوق کارآفرینی امید مي‌كند كه اختصاص يارانه لازم، مشكل نقدينگي براي تامين اين خودرو را رفع خواهد كرد.
مديرعامل ايران‌خودرو با بيان اين كه جايگزيني خودروهاي فرسوده علاوه بر اين كه سبب رونق توليد در ايران خودرو مي‌شود، ‌زمينه كاهش مصرف سوخت و كاهش آلودگي هوا را فراهم مي كند، گفت: شهرداري‌هاي مختلف در كشور براي توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي اعلام آمادگي كرده‌اند كه با بهره‌مندي از ظرفيت‌هاي موجود در ايران‌خودرو اين امر محقق خواهد شد.
وي از بازسازي اتوبوس‌هاي فرسوده به عنوان ديگر اقدام مهم ايران‌خودرو براي بهبود و مناسب‌سازي ناوگان حمل و نقل عمومي كشور نام برد و گفت: در اين زمينه نيز ظرفيت‌هاي لازم در ايران خودرو وجود دارد و با همكاي وزارت كشور و شهرداري‌ها امكان افزايش ظرفيت در اين بخش از بازسازي روزانه 4 دستگاه به 10 دستگاه اتوبوس وجود دارد.
مقيمي در ادامه از آمادگي تحويل 100 دستگاه ميني‌بوس آرين خبر داد و گفت: قابليت افزايش اين تعداد به 200 دستگاه نيز وجود دارد.
وي تصريح كرد: تصميماتي كه در يك هفته به اجرا رسيده نشان‌دهنده هماهنگي تمامي اركان تصميم‌گير و تصميم‌ساز جامعه است. رمز عبور از بحران‌ها نيز همدلي، وحدت كلمه، هدف مشترك و تصميم‌گيري است. اميدواريم در آينده با ادامه مسير فعلي رضايت مجموعه ذينفعان ايران خودرو را فراهم كنيم.
 
 
منبع : ایکوپرس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین