تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
plusresetminus
رواج استعمال قلیان نزد مربیان معروف فوتبال

دود از نیمکت بلند می‌شود!

حزب الله:«موضوع قلیان‌کشیدن مربیان تا جایی پیش رفته که شنیده می‌شود حتی یکی از آنها فردی را برای چاق‌کردن قلیان استخدام کرده است!»
۰
کد مطلب : ۲۰۹۸۲۳
دود از نیمکت بلند می‌شود!
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، «ظاهرا استعمال قلیان در فوتبال ایران به یک امر طبیعی تبدیل شده و دیگر کسی از شنیدن این خبر که فلان مربی یا فلان بازیکن سیگار یا قلیان می‌کشد، تعجب نمی‌کند! جدا از بحث بازیکنان که چندباری کمیته اخلاق هم به آن وارد شده، استعمال دخانیات از سوی مربیان تیم‌های لیگ برتری و تیم‌های ملی حتی شب قبل و بعد از مسابقه به سوژه‌ای جدید تبدیل شده است. برخی می‌گویند چطور مربی‌ای که خودش هر روز قلیان می‌کشد، می‌تواند جلوی بازیکن تیمش را بگیرد که دست به چنین کاری نزند؟
رواج قلیان‌کشی بین مربیان
از گوشه و کنار زیاد می‌شنویم که یکی از تفریحات اصلی مربیان لیگ برتری، کشیدن قلیان است. شب قبل و بعد از مسابقه هم ندارد. برخی مربیان عادت خود را حتی زمانی که در اردوی تیمشان هستند نیز، ترک نمی‌کنند. رسول کربکندی، پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به این موضوع می‌گوید: «مربی‌ای که قلیان می‌کشد، به جایگاه خودش و بقیه مربیان بی‌احترامی کرده و وقتی من خودم سیگار بکشم، چگونه می‌توانم به فرزندم بگویم سیگار یا قلیان نکش؟ وقتی الان در صفحات مجازی عطسه و سرفه‌کردن افراد را درمی‌آورند، مربیان و بازیکنان باید حواسشان باشد در فضایی نباشند که قلیان بکشند و همه آنها را ببینند.»
استخدام قلیان چاق‌کن برای آقای مربی!
موضوع قلیان‌کشیدن مربیان تا جایی پیش رفته که شنیده می‌شود حتی یکی از آنها فردی را برای چاق‌کردن قلیان استخدام کرده است! قطعا این موضوع به خانه آن مربی مربوط نمی‌شود و فردی که استخدام شده، باید همواره در اردوی تیم کنار آقای مربی باشد تا قلیانش را چاق کند! تاکنون هم برخوردی با چنین افرادی نشده و فقط ورود کمیته اخلاق به حوزه بازیکنان بوده است. البته مربیان خیلی ترسی هم از این‌که بگویند قلیان می‌کشند، ندارند. حتی خداداد عزیزی چندباری در مصاحبه‌هایش عنوان کرده که نه‌تنها خودش بلکه خیلی از مربیان و بازیکنان فعلی فوتبال ایران قلیان می‌کشند!
قلیان به جای آنالیز و استراحت
موضوعی که بیش از همه مورد توجه قرار می‌گیرد و غیر حرفه‌ای به حساب می‌آید، حضور اکثر مربیان و کادر فنی برخی تیم‌ها در سفره‌خانه شب قبل از مسابقه است. در حالی ‌که شب بازی معمولا باید جلسات آنالیز برگزار شود یا اعضای تیم برای آرامش بیشتر به استراحت بپردازند. برخی مربیان ترجیح می‌دهند اردو را ترک کرده و راهی سفره‌خانه شوند! اینجاست که قلیان جای آنالیز فنی را می‌گیرد و مربیان تا آخرین ساعات شب در سفره‌خانه‌ها به سر می‌برند.
از سفره‌خانه مربیان چه خبر؟
شاید ایرادی حتی از نظر حرفه‌ای هم به این‌ که یک مربی کسب‌و‌کاری خارج از فوتبال دارد، وجود نداشته باشد اما جالب است بدانید که یکی از مربیان فعلی لیگ‌ برتر در غرب تهران سفره‌خانه دارد! شاید این مربی هم بگوید که خودش قلیان استفاده نمی‌کند اما شاید خیلی عرف نباشد که یک فرد در حد مربی فوتبال و کسی که خودش قبلا فوتبالیست بوده، شغل دوم خود را سفره‌خانه‌داری بداند.
حمید درخشان، پیشکسوت فوتبال و سرمربی سابق چند تیم لیگ برتری درباره قلیان‌ کشیدن مربیان و راهکارهای جلوگیری از استعمال قلیان بین مربیان و بازیکنان پیشنهادی را مطرح کرد: «فدراسیون فوتبال می‌تواند راهکاری برای برخورد با این افراد درنظر بگیرد. چطور شما وقتی می‌خواهید گواهینامه بگیرید، تست اعتیاد می‌دهید، این‌جا هم یکی از شروط صدور کارت مربیان و بازیکنان تست نیکوتین باشد. حتما که یک ورزشکار نباید موادمخدر استفاده کند. اتفاقا اگر فدراسیون چنین تستی را بگذارد، کار کاملا پسندیده‌ای است.»
منبع : شهروند
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین