تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
plusresetminus
حزب الله:هزاران لبنانی‌ امروز (یکشنبه) برای چهارمین روز متوالی به اعتراضات خود علیه وضعیت اقتصادی ادامه دادند.
۰
کد مطلب : ۲۰۹۶۳۵
تظاهرات هزاران لبنانی‌ برای چهارمین روز متوالی/ آخرین اقدامات دولت حریری درباره سند اقتصادی
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،به نقل از سایت اینترنتی النشره، لبنانی‌ها برای چهارمین روز متوالی به خیابان‌ها آمده و علیه وضعیت اقتصادی تظاهرات کردند. آن‌ها خواهان بازگشایی تمامی مسیرها شدند تا همگان بتوانند به میادین تحصن و میدان ریاض الصلح برای برگزاری تظاهرات اصلی برسند.
نیروهای امنیتی نیز در این راستا تدابیر امنیتی شدیدی را اتخاذ کردند. همچنین تمامی مسیرهای منتهی به کاخ ریاست‌جمهوری لبنان با سیم‌های خاردار و خودروهای نظامی بسته شده است.

در جنوب لبنان نیز تظاهرکنندگان در شهر صور تجمع کردند. گشت‌های ارتش لبنان نیز در اطراف این مکان و داخل خیابان‌های شهر مستقر شدند.
در شمال نیز تعدادی از جوانان چادری را در شهر ارده-قضاء برپا کردند و اتوبانی را که شهر طرابلس را به الضنیه وصل می‌کند بستند.

تحصن‌کنندگان در داخل این چادر اعلام کردند که تا زمان تحقق خواسته‌هایشان اتوبان را باز نخواهند کرد.
در البقاع نیز جاده بین‌المللی از شهرک اللیله تا شهرک العین، الزیتون و رأس بعلبک بسته شد و تظاهرکنندگان در میدان شهرک اللبوه تجمع کردند.
از سوی دیگر اتحادیه بانک‌های لبنان اعلام کرد که به دلیل ادامه تظاهرات مردمی فردا (دوشنبه) تمامی بانک‌ها بسته هستند.
همچنین سعد حریری نخست وزیر لبنان آخرین تغییرات و اقدامات روی سند پیشنهادات اقتصادی را انجام می‌دهد و در پی موافقت اعضای دولت با این سند فضای مثبتی در بین مقامات سیاسی حاکم است.
همچنان تماس‌ها برای بررس زمان تعیین جلسه ادامه دارند.
شبکه المنار نیز گزارش داد، تعدادی محدودی از وزیران کابینه به ریاست حریری در بیت الوسط برای بررسی سند اقتصادی و اعمال تغییرات در آن تشکیل جلسه خواهند داد و این جلسه کوچک مقدمه نشست فوری کابینه در کاخ ریاست‌جمهوری خواهد بود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین