تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
plusresetminus
حزب الله:فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری فردی در کرج خبر داد که متهم به فرار مالیاتی ۹۴ میلیارد ریالی است.
۰
کد مطلب : ۲۰۹۶۳۰
متهم به فرار مالیاتی ۹۴ میلیاردی در کرج دستگیر شد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سردار عباسعلی محمدیان صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در پی دریافت نیابتی مبنی بر فرار مالیاتی فردی، از سوی یکی از ادارات استان خراسان رضوی و دستور رسیدگی به موضوع از سوی دادسرای کرج پرونده به پلیس آگاهی استان البرز ارجاع شد.
وی گفت: بلافاصله کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی وارد عمل شده و در بررسی جزئیات پرونده مطلع شدند، متهم با تاسیس شرکت های صوری و دریافت کارت بازرگانی و امتیازات این شرکت ها اقدام به واردات کالا در حجم بسیار بالا کرده و به علت نپرداختن مالیات، موجب تضییع حقوق بیت المال و فرار مالیاتی به مبلغ ۹۴ میلیارد ریال شده است.
فرمانده انتظامی استان البرز گفت: با توجه به این که آدرس دقیقی از نامبرده وجود نداشت و متهم نیز متواری بود و فقط آخرین آدرس وی در سال ۹۰ در کرج موجود بود با پیگیری های شبانه روزی و بررسی آدرس های احتمالی و انجام تحقیقات نامحسوس در نهایت متهم در منطقه «مهرویلا» شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.
سردار محمدیان اضافه کرد: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی به جرم خود مبنی بر فرار مالیاتی اعتراف کرده و اذعان داشت، پس از دریافت کارت بازرگانی در استان خراسان رضوی اقدام به واردات انواع کالاها اعم از تجهیزات پزشکی و الکترونیکی کرده و به علت بدهی و فرار مالیاتی به شهر کرج متواری و در آن جا ساکن شده است.
وی با بیان این که متهم با صدور قرار وثیقه قانونی روانه زندان شده است، افزود: مالیات یکی از ابزارهای حیاتی دولت برای تعدیل ثروت و ارائه خدمات عمومی و رفاهی به آحاد مردم است و نقش به سزایی در رشد و توسعه همه جانبه کشور دارد، بنابراین اداره مبارزه با جرایم اقتصادی فرماندهی انتظامی استان در راستای مقابله با پدیده فرار مالیاتی و احقاق حقوق عامه با قاطعیت پرونده های مالیاتی را رسیدگی می کند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین