تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
plusresetminus
حزب الله:رئیس جمهور گفت: مسائل منطقه راه حل سیاسی دارد و باید از طریق گفت‌وگو بین کشور‌ها به حل و فصل نهایی برسد.
۰
کد مطلب : ۲۰۹۱۳۲
مسائل منطقه راه حل سیاسی دارد/ آمریکا به برجام بازگردد و تحریم‌ها را کنار بگذارد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حجت‌الاسلام حسن روحانی ظهر امروز (یکشنبه) در نشست خبری مشترک با عمران خان نخست وزیر پاکستان اظهار کرد: مسائل منطقه راه حل سیاسی دارد و باید از طریق گفت‌وگو بین کشور‌ها به حل و فصل نهایی برسد.
او افزود: خطراتی که رژیم صهیونیستی برای امنیت منطقه دارد را ما برای مقامات پاکستانی توضیح دادیم و به آقای نخست وزیر تاکید کردیم که هرگونه حسن نیت، پاسخ آن هم پاسخ شایسته خواهد بود.
رئیس جمهور گفت: راجع به مسئله تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران بحث کردیم و اینکه این تحریم‌ها یک تروریسم اقتصادی است و اینکه چگونه از نو برجام می‌تواند به روال سابق برگردد و چگونه این توافق مهم، عملیاتی و اجرایی شود به طور کامل با هم بحث کردیم.
آقای روحانی با تشکر از نخست وزیر پاکستان به دلیل سفر به ایران تصریح کرد: همچنین بر این نکته اساسی و کلیدی که آمریکا برای حل مسأله، باید به برجام برگردد و تحریم‌ها را کنار بگذارد، تأکید کردیم. مباحثی که امروز با هم گفت‌وگو کردیم را مباحث بسیار مهم برای منطقه و روابط جهانی می‌دانم.
او خطاب به عمران خان تصریح کرد: با توجه به حسن نیتی که ایشان برای مسائل منطقه دارند ما با چهره گشاده تلاش ایشان مواجه خواهیم بود و ایشان را یاری می‌کنیم، برای آنکه صلح و ثبات کامل به منطقه حساس ما برگردد.
رئیس جمهور در پایان گفت: یک بار دیگر از آقای نخست‌وزیر و همراهشان برای دیدار از تهران تشکر و سپاسگزاری می‌کنم و امیدوارم این سفر به خیر و منفعت دو کشور و منطقه باشد.

علت سفرم به تهران جلوگیری از یک درگیری جدید در منطقه است

عمران خان نخست وزیر پاکستان در این نشست خبری با اشاره به روابط دیرینه و دوستانه ایران و پاکستان در طول تاریخ گفت: جمهوری اسلامی ایران دوست و همسایه پاکستان بوده و همواره در مقاطع سخت و دشوار از پاکستان حمایت کرده است.
نخست وزیر پاکستان همچنین از مواضع تهران در خصوص حمایت از مردم کشمیر قدردانی کرد.
عمران خان در ادامه با بیان اینکه هرگونه درگیری جدید در منطقه به زیان ملت‌های منطقه و به سود بیگانگان است، گفت: مردم منطقه از جمله افغانستان و سوریه هنوز از تبعات تروریسم رنج می‌برند، بنابراین نباید هیچگونه درگیری جدیدی در منطقه بروز پیدا کند.
او با بیان اینکه نباید هیچگونه درگیری بین ایران و عربستان ایجاد شود، چرا که تبعات این موضوع نه تنها این دو کشور، بلکه کل کشور‌های منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اظهار کرد: معتقدیم می‌توان از طریق گفتگو و مذاکره اختلافات را حل و فصل کرد.
عمران خان با اشاره به سفر خود به عربستان در روز سه‌شنبه هفته جاری، گفت: در جریان این سفر به ابتکارات پاکستان در خصوص صلح و ثبات و پایان اختلاف و تنش تأکید خواهم کرد.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین