کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از سوی موسوی اعلام شد؛

استقبال ایران از همکاری با هماهنگ‌کننده جدید سیاست‌خارجی اروپا

18 مهر 1398 ساعت 15:20

حزب الله:
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران از همکاری و تعامل توام با حسن نیت و احترام متقابل با «بورل» و همکاران او در اتحادیه اروپا استقبال می‌کند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص آغاز به کار «جوسپ بورل» نماینده عالی جدید اتحادیه اروپایی در امور سیاست خارجی و امنیتی، گفت: خانم موگرینی تلاش‌های سازنده‌ای در زمان تصدی این سمت داشت و از نگاه متوازن و مثبت به روابط بین الملل، چندجانبه گرایی و دیپلماسی جدی و موثر و خصوصا در مذاکرات منتهی به برجام برخوردار بود.
وی افزود: با شناختی که از دیدگاه های آقای «بورل» در مسئولیت های قبلی او داریم، امیدواریم در این دوره ای که یکجانبه‌گرایی افراطی و قلدری های آمریکا و برخی دیگر از بازیگران منطقه ای موجب بروز بزرگترین دشواری ها برای دیپلماسی و روابط سازنده و مبتنی بر احترام میان کشورها شده است، «بورل» بتوانند به سهم خود در مقابله با این چالش‌ها توفیق یابند.
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از همکاری و تعامل توام با حسن نیت و احترام متقابل با آقای بورل و همکاران ایشان در اتحادیه اروپا استقبال می کند.


کد مطلب: 208948

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/208948/استقبال-ایران-همکاری-هماهنگ-کننده-جدید-سیاست-خارجی-اروپا

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com