تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
plusresetminus
امیر تفرشی در کانال تلگرامی خود با انتشار تصاویری از سرکوب شدید اعتراضات مردم اکوادور خبر داد و نوشت: چند روزیست که اکوادور صحنه اعتراضات شدید مردمی به تصمیمات دولت نئولیبرالِ این کشورست.
۰
کد مطلب : ۲۰۸۸۷۰
سرکوب شدید اعتراضات مردمی در اکوادور در سانسور کامل بین‌المللی +عکس


خلاصۀ ماجرا اینست که در نتیجۀ تعهدات دولت اکوادور به نهادهای مالی بین‌المللی، رئیس‌جمهور این کشور تصمیم به قطع یارانه سوخت گرفته و این اقدام منجر به افزایش ۱۲۳ درصدی قیمت بنزین و گازوئیل شده است.

ششمین شب سرکوب اعتراضات مردمی در اکوادور در سکوت کامل رسانه‌های بین‌المللی سپری شد
این تصمیم همچنین منجر به افزایش ناگهانی قیمت‌ها در این کشور، اعتصاب سندیکاهای حمل‌ونقل و درگیری‌های خیابانی شده و پس از خروج کنترل امور از دست پلیس، ارتش اکوادور به مداخله پرداخته است.جوامع بومیان اکوادور نیز به اعتراضات پیوسته‌اند و با خواست مرکزی «قطع همکاری دولت با صندوق بین‌المللی پول» از روز گذشته به سمت پایتخت حرکت کرده‌اند.

علاوه بر دستگیری های گسترده گفته می‌شود درگیری‌های کنونی منجر به زخمی یا کشته شدن تعداد بسیاری شده و همه این اتفاقات با سانسور کامل رسانه‌های بین‌المللی در حال جریان است.

اعلام حکومت نظامی در اکوادور!

دولت نئولیبرال اکوادور برای مقابله با اعتراضات متاثر از اجرای سیاست حذف یارانه سوخت، از ساعت ۸ شب الی ۵ صبح تا اطلاع ثانوی در سراسر این کشور اعلام «حکومت نظامی» کرد.








     
منبع : مشرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین