کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فوت کوزه‌گری ملی‌پوش گلف برای ۱۶ قهرمانی متوالی در لیگ ایران

مهر , 17 مهر 1398 ساعت 11:35

حزب الله:کاپیتان تیم ملی گلف که برای شانزدهمین سال متوالی قهرمانی مسابقات کشوری را از آن خود کرد، در مورد آنچه در ثبت این رکورد تاثیرگذار بوده توضیح داد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، مسابقات گلف قهرمانی کشور -رده سنی ۱۸ تا ۵۵ سال - در حالی بعد از دو روز رقابت میان شرکت کنندگان به پایان رسید که عنوان قهرمانی آن در بخش انفرادی همچون سال گذشته و سال های قبل تر از آن به حسن کریمیان اختصاص پیدا کرد.
این گلفر ملی پوش در رقابت با ۸۳ بازیکن دیگر شرکت کننده در مسابقات قهرمانی کشور موفق شد با ۱۴۳ ضربه و تنها دو اختلاف ضربه نسبت به نفرات دوم و سوم صاحب عنوان قهرمانی شود. این برای اولین بار یا دومین و سومین و چهارمین و ... بار نیست که کریمیان قهرمان گلف ایران می شود. وی با قهرمانی در رقابت های امسال شانزدهمین قهرمانی متوالی خود در مسابقات باشگاهی کشور را رقم زد تا همچنان رکورددار این عنوان باشد.
حسن کریمیان در گفتگو با خبرنگار مهر از فوت کوزه گری خود که منجر به ثبت چنین رکوردی در قهرمانی های متوالی شده گفت و اینکه سه فاکتور اساسی در این زمینه تاثیر گذار بوده است.
* خبرگزاری مهر - گروه ورزش: از چه زمانی وارد گلف شدید و اولین قهرمانی را در چه شرایطی به دست آوردید؟
- حسن کریمیان: از آنجایی که پدرم در گلف فعالیت داشت، تقریبا از کودکی با این رشته آشنا بودم و آن را پیگیری می کردم اما از ۱۷ سالگی به صورت جدی و حرفه ای فعالیت در آن را آغاز کردم. ۱۹ ساله بودم که اولین قهرمانی تیمی در کشور را به دست آوردم. اولین قهرمانی بخش انفرادی را هم زمانی کسب کردم که ۲۴- ۲۳ ساله بودم. از آن زمان تا به امروز این عنوان را به صورت متوالی در اختیار دارم.
* قهرمانی برای ۱۶ سال متوالی رکوردی کم نظیر و شاید هم بی نظیر در ورزش ایران است. عامل کمک کننده در ثبت این رکورد چیست؟
- گلف رشته ای است که مسائل روانشناسی در آن کاملا تعیین کننده است. اینکه ضربات به لحاظ فکری و دیدگاهی چگونه زده شوند، خیلی زیاد تاثیرگذار است چراکه ارتباط مستقیم با کسب امتیاز دارد.
* لطفا بیشتر توضیح دهید. دقیقا چه فاکتورهایی به شما برای ثبت متوالی قهرمانی کمک می کند.
- تمرکز و فکر مثبت دو فاکتوری است که خیلی زیاد به آنها تکیه دارم. تمام افکار و تصورات من مثبت است. قبل از ضربه دقیقا فکر می کنم که به هدف و نتیجه می رسد. همین مسئله باعث می شود که عملکردم بهتر شود و چون از این حیث اطمینان خاطر پیدا می کنم، تمرکزم هم قابل کنترل می شود.
* این فاکتورها بیشتر از تمرین و آماده سازی در نتیجه گیری های شما تاثیرگذار بوده است؟
- از تمرین غافل نیستم اما اینکه تمرین هم چگونه باشد، مهم است. تمرین می تواند نادرست و بدون برنامه باشد که در این صورت خروجی ندارد. من تمریناتم را به درستی پیگیری می کنم چرا که طبق نتایج آنالیز وضعیت خودم در حین مسابقه و تمرین انجام و کاملا اصولی پیگیری می شود. در کل اینکه سه فاکتور تمرکز، فکر مثبت و تمرین درست باعث موفقیت من در تکرار قهرمانی های متوالی بوده است.
* وضعیت دیگر گلفرهای شرکت کننده در مسابقات قهرمانی کشور چقدر در قهرمانی های متوالی شما تاثیرگذار بوده است؟ مثلا اینکه احیانا این قهرمانی ها به خاطر ضعف آنها به دست آمده باشد؟
- اتفاقا اکثر گلفرهایی که در مسابقات قهرمانی کشور شرکت دارند، حریفانی شاخص و قدر برای من هستند. میان من و خیلی از آنها اختلاف زیادی وجود ندارد طوریکه بعضا یکی دو ضربه تعیین کننده می شود. کما اینکه در رقابت های امسال هم من با اختلاف دو ضربه نسبت به نزدیک ترین رقیبانم، قهرمان شدم.
* فکر می کنید تا چه زمان بتوانید رکورد قهرمانی متوالی در رقابت های باشگاهی گلف را در اختیار داشته باشید؟
- اصلا مشخص نیست به خصوص که خیلی از گلفرها شرایط نزدیکی به من دارند اما تلاشم این است که حداقل تا بیستمین قهرمانی متوالی این رکورد را داشته باشم اگرچه می دانم خیلی سخت است. گلف رشته ای است که در آن یک حرکت اشتباه می تواند ورزشکار را دو ضربه عقب بیندازد.
* شما جزو معدود نفراتی هستید که همزمان ورزشکار - مربی هستید و اینکه هدایت تیم ملی ۱۸ تا ۵۵ سال را بر عهده دارید. فاکتورهایی که از آنها به عنوان فوت کوزه گری خود در موفقیت‌تان یاد کردید را به شاگردان‌تان هم آموزش می دهید؟
- قطعا همین طور است، به عنوان مربی آنچه را باید و به آن اعتقاد دارم، آموزش می دهم اما اینکه چقدر به نتیجه برسد طبیعا به خیلی عوامل دیگر هم بستگی دارد. برای من به عنوان سرمربی تیم ملی مهم است که تیمم جایگاه خوبی داشته باشد. در مسابقات هم عملکرد تیمی مهم است نه فردی، اگر هم ورزشکاری عملکردی خوب داشته باشد و ضربات خوبی بزند در نهایت عملکرد تیم ملاک ارزیابی مربی قرار می گیرد بنابراین هر کاری لازم باشد انجام می دهم، اصول و تکنیک های لازم را ارائه می کنم تا شاگردانم در بهترین وضعیت ممکن قرار بگیرند و در نهایت تیمم نتیجه بگیرد.
* از این بابت و اینکه برای خود رقیبت آماده می کنید، احساس خطر نمی کنید؟
- اتفاقا این بخش کار را مصمم تر انجام می دهم چراکه ارتباط مستقیم با شرایط خود من به عنوان یک ورزشکار دارد. آماده تر شدن دیگر گلفرها باعث می شود من خود را آماده تر حفظ کنم تا بتوانم شرایط و رکوردهایم را ارتقا دهم. اینکه من با دیگر رقیبانم اختلاف زیادی داشته باشم به نوعی باعث تنبل شدنم می شود و هیجانات رقابت را هم کم می کند. هرچه اختلاف کمتر شود، اراده برای بهتر شدن و هیجان رقابت بیشتر می شود.
* در صحبت های تان به موضوع آنالیز وضعیت خودتان اشاره کردید. این بخش کار را چگونه انجام می دهید؟
- همسرم کمک حالم در این زمینه است. قاعدتا خود من در حین تمرین یا بازی نمی توانم حرکاتم را ببینم و درستی و اشتباه آن را ارزیابی کنم بنابراین همسرم که هدایت تیم ملی بانوان را بر عهده دارد (نگار صیادی) همیشه کنار من است. او خیلی خوب در بحث آنالیز کمک حالم است. در واقع می توانم بگویم همسرم یکی دیگر از عوامل موفقیت من است. او معمولا از تمرین و رقابت های من فیلم می گیرد تا بتوان برای آنالیز بهتر از آنها استفاده کرد.
* سپاس از فرصتی که در اختیار گروه ورزشی مهر قرار دادید.
- من ممنون هستم از شما به خاطر توجه به گلف و نتایج و شرایط این رشته؛ امید که با بهتر شدن امکانات شاهد توسعه بیشتر این رشته خاص باشیم.


کد مطلب: 208814

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/208814/فوت-کوزه-گری-ملی-پوش-گلف-۱۶-قهرمانی-متوالی-لیگ-ایران

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com