تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
plusresetminus
حزب الله:وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه گواهینامه حذف واکسن سرخک را از سازمان جهانی دارو گرفتیم، گفت: صنعت داروسازی با رانت ‌آغشته است.
۰
کد مطلب : ۲۰۸۷۰۷
ایران گواهینامه حذف واکسن سرخک را از سازمان جهانی دارو گرفت / صنعت داروسازی با رانت ‌آغشته است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، سعید نمکی دقایقی پیش در نشست با مجموعه مدیران شرکت داروسازی بهستان در ساوه با اشاره به بروکراسی حاکم در کشور اظهار داشت: شرایط بروکراسی نفس‌گیر در کشور  از راه رفتن روی تردمیل سخت‌تر است.
وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین اولویت بنده در بخش دارو حذف رانت است، افزود: اعتقاد دارم تا زمانی که در صنعت داروسازی رانت با پاکیزگی جابه‌جا نشود مشکلات ما در این صنعت حل نخواهد شد و هیچ سرمایه‌گذار خارجی در کشوری که  صنعت داروسازی آن آغشته با رانت باشد سرمایه‌گذاری نخواهد کرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دو سیاست به روز کردن سامانه وزارت بهداشت و انتخاب انسان‌های  پاکیزه را در برنامه داریم، تصریح کرد: هیچ کس بر هیچ کس دیگر مزیت ندارد و مردم می‌توانند کوچک‌ترین ضعف مدیران بهداشت را از طریق سامانه 190 ‌مستقیم ‌با وزیر در ارتباط بگذارند.
‌و‌ی با بیان اینکه ما با سلامت مردم سر و کار داریم، تاکید کرد: در سوءاستفاده از بیت‌المال حتی اگر خانواده بنده باشد برخورد می‌کنم و هیچ ملاحظه‌ای پذیرفته نیست.
نمکی با بیان اینکه ما باید به دنبال خودکفایی باشیم، بیان کرد: کشورهای اروپایی وام‌دار آمریکا هستند پس نباید نه تنها در حوزه دارویی بلکه در همه حوزه‌ها چشم امیدمان به بیرون باشد.
وی ادامه داد: ما به دنبال هوشمندسازی سامانه و تجهیزات هستیم درحالی که لازمه توسعه کشور توسعه زیرساخت‌های انسانی است، ما باید به دنبال توسعه شخصیت سالم باشیم چراکه سامانه و تجهیزات هوشمند عامل توسعه کشور نیست.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: گواهینامه حذف واکسن سرخک را از سازمان جهانی دارو گرفتیم، 97 درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تامین می‌شود و سه درصد از خارج که 30 درصد بودجه کشور برای وارد کردن این میزان دارو هزینه میشود.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین