تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
plusresetminus
حزب الله:سفیر کشورمان در لندن از سنگ‌اندازی تیم حقوقی یک شرکت زیرمجموعه وزارت دفاع انگلیس در پرداخت بدهی این کشور به ایران انتقاد کرد.
۰
کد مطلب : ۲۰۸۶۷۷
انتقاد بعیدی‌نژاد از سنگ‌اندازی در پرداخت بدهی انگلیس به ایران
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حمید بعیدی‌نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن طی پیامی توئیتری با انتقاد از سنگ‌اندازی تیم حقوقی یک شرکت زیرمجموعه وزارت دفاع انگلیس در پرداخت بدهی این کشور به ایران اعلام کرد جلسه بعدی دادگاه در این زمینه شش ماه بعد برگزار خواهد شد.

بعیدی‌نژاد در توئیتر نوشت: «در حالی که مقامات انگلیسی بر ضرورت پرداخت بدهی ایران ناشی از عدم تحویل تانکهای چیفتن تاکید میکنند، تیم حقوقی آنها تمامی روشهای مختلف را بکار می گیرد تا با هدف تاخیر در پرداخت بدهی، فرآیند دادگاه طولانی گردد. امروز هم دادگاه اعلام کرد که جلسه محتوایی بعدی در۶ ماه بعد برگزار می گردد.»
اختلاف میان ایران و بریتانیا بر سر قرارداد خرید تانک‌های چیفتن به حدود ۴۰ سال پیش باز می‌گردد. ایران در سال ۱۹۷۱ بر سر خرید ۱۵۰۰ تانک چیفتن با یک شرکت انگلیسی به توافق رسید و در سال ۱۹۷۶، مبلغی بالغ بر یک میلیارد دلار برای این تانک‌ها پرداخت کرد.
پس از عقد قرارداد، انگلیس حدود ۱۵۰ تانک به ایران تحویل داد اما با وقوع انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ تحویل تانک‌ها متوقف شد. مشاجره مالی میان ایران و انگلیس در حال حاضر بالغ بر چند صد میلیون دلار می‌شود.
انگلیس در سال ۲۰۰۹ به پرداخت ۴۵۰ میلیون پوند سود به ایران محکوم شد اما به بهانه‌های مختلف از پرداخت آن خودداری می‌کند.
منبع : مشرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین