تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
plusresetminus
حزب الله:وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 5 طرح برای قطع وابستگی در حوزه لاستیک سنگین در حال اجرا داریم که این طرح ها در 2.5 تا 3 سال آینده اجرا و تکمیل می شوند و در این حوزه هم به خودکفایی می رسیم.
۰
کد مطلب : ۲۰۸۶۶۶
5 طرح تولیدی برای خودکفایی در لاستیک سنگین در حال اجرا داریم/ تولید کاغذ از کربنات کلسیم را در دستور کار داریم/ بیش از 500 میلیارد تومان برای تولید نخ چادر مشکی سرمایه گذاری شده است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، رضا رحمانی عصر امروز(دوشنبه) در کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص وضعیت کاغذ بیان کرد: در زمینه کاغذ تیشو خود کفا هستیم و در حوزه کاغد روزنامه از نظر ظرفیت تولید خودکفاییم ولی کارخانه‌های ما به دلایلی زیر ظرفیت خود کار می کنند که ما چندین جلسه در این مورد گذاشتیم و حتی یکی از جلسات با حضور معاون اول تشکیل شد و قرار شد تصمیمات لازم گرفته شود که اگر آن واحدها با ظرفیت خود کار کنند در این حوزه هم خودکفا می شویم.
برای خودکفایی در کاغذ تحریر برنامه داریم
او با بیان اینکه عمده وابستگی ما کاغذ تحریر است ، تصریح کرد: در این زمینه هم برنامه هایی برای خودکفایی داریم و اتفاقا در زمان وزارت من برای مواردی مانند لاستیک، کاغذ، الکترود و پوشاک طرح خودکفایی دادیم و برنامه ها را شروع کردیم و هر کاری از دست ما برمی آمد انجام دادیم، اما بخشی از مشکلات به زمان قبل بازمی گردد و رفع آنها نیازمند زمان است.
تولید کاغذ از کربنات کلسیم را در دستور کار داریم
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه تولید کاغذ از کربنات کلسیم را جدی گرفتیم و در دستور کار داریم، گفت: استقبال خوبی نیز در این زمینه شده و دو واحد در این حوزه به بهره برداری رسیده است و در آینده نیز یک واحد دیگر در این زمینه به بهره برداری می رسد که این واحدها برای ارتقای کیفیت محصولاتشان جای کار زیادی دارند.
رحمانی با بیان اینکه به لحاظ اعتبارات با محدودیت‌های جدی روبه رو هستیم، افزود: منابع را بهینه مورد استفاده قرار دادیم و با پیگیری‌ها و روش‌های نوین تامین مالی و منابع جزیی کار را به پیش می بریم.
او در ادامه تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز برای تنظیم و تامین بازار کاغذ تاکیدات لازم را داشته اند و البته بسیاری از مشکلات نیز حل شد و پیگیری های ما هم ادامه دارد.
بیش از 500 میلیارد تومان برای تولید نخ چادر مشکی سرمایه گذاری شده است
وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تولید چادر مشکی نیز گفت: بیش از 500 میلیارد تومان برای تولید نخ چادر مشکی سرمایه گذاری شده است.
5 طرح تولیدی برای خودکفایی در لاستیک سنگین در حال اجرا داریم
رحمانی در خصوص وضعیت لاستیک نیز افزود: در لاستیک سبک کمتر وابسته هستیم اما در حوزه لاستیک سنگین وابستگی داریم که 5 طرح برای قطع وابستگی در حوزه لاستیک سنگین در حال اجرا داریم که این طرح ها در 2.5 تا 3 سال آینده اجرا و تکمیل می شوند و در این حوزه هم به خودکفایی می رسیم.
او با اعلام اینکه اگر این 5 طرح مورد بهره برداری واقع شوند، نیاز داخل تامین خواهد شد، افزود: هر 5 طرح متعلق به بخش خصوصی هستند و با بهره برداری از این طرح‌ها مصرف فعلی و حتی بیشتر از مصرف فعلی کشور در لاستیک سنگین تامین می شود و با حمایت‌های ایدرو با اعمال تغییراتی در لاستیک زابل این طرح هم اجرا می شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه در زمینه لاستیک سبک اساساً مشکلی نداریم، افزود: همه انواع لاستیک سبک خودروهای پرتیراژ در کشور تولید می شود و البته در یک مقطعی بابت قیمت، اختلالی به وجود آمده بود که رفع شد.
رحمانی در ادامه با اشاره به شرایط اقتصادی کشور یادآوری کرد: در جنگ اقتصادی هستیم و دشمن بنا را بر تعطیلی واحدهای تولیدی ما گذاشت و انتظار داشت که دومینوی تعطیلی آغاز بشود که خوشبختانه اینطور نشد.
او ادامه داد: بسیاری از واحدهایی که در شرایط خوبی نبودند تعطیل نشدند و اکنون در شرایطی بهتری در حال ادامه فعالیت هستند و امسال دو هزار واحد تولیدی احیا می شوند و به چرخه تولید باز می گردند.
منبع : وزارت صنعت، معدن و تجارت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین