کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسکن مهر بدون متقاضی به مستاجران واگذار شود

فارس , 16 مهر 1398 ساعت 9:19

حزب الله:یک کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه دولت باید تولید مسکن استیجاری را در کشور راه‌اندازی کند گفت: دولت باید با اجرای برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت از رشد بیش از حد اجاره‌نشین خودداری کند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،فردین یزدانی گفت:دولت در راهکار بلندمدت باید به تولید مسکن استیجاری در کشور و واگذاری آن در بلندمدت به مردم توجه کند.

وی با تاکید بر اینکه دولت می تواند با اعطای زمین ، وام ساخت و توجه به سرمایه گذاران مسکن استیجاری را گسترش دهد اظهار داشت: دولت می‌تواند با پرداخت سوبسید اجاره کمک بزرگی به اقشار کم درآمد و اجاره‌نشین جامعه کند.

* دولت به مستاجران وام قرض‌الحسنه بدهد

یزدانی تاکید کرد: دولت همانند دهه 80 که اقدام به پرداخت وام قرض‌الحسنه به خانواده‌های کم درآمد و اجاره‌نشین کرد، مجدداً از این اقدام رونمایی کند و از رشد بیش از حد اجاره‌نشینی جلوگیری کند.

وی افزود: دولت برای شناسایی مستأجران واقعی به منظور اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه می‌تواند از بانک اطلاعات وزارت رفاه، کمیته امداد و سازمان بهزیستی استفاده کند.

* واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی به مستاجران واگذار شود

به گفته وی، دولت می‌تواند در راهکار کوتاه مدت واحدهای مسکونی مهر بدون متقاضی را به مستأجران واگذار کند.

این کارشناس اقتصاد مسکن ادامه داد: دولت به هر حال باید در کنار اقدامات کوتاه مدت برای بازار اجاره‌نشینی راهکار بلندمدت بیاندیشد و تولید مسکن استیجاری را گسترش دهد؛ دولت می تواند با ارائه بسته تشویقی به انبوه‌سازان این برنامه را در کشور گسترش دهد.

* برنامه وزارت راه برای راه‌اندازی نظام اجاره‌داری

به گزارش فارس به تازگی محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط فعلی، برخی از دهک‌های درآمدی امکان خرید مسکن را در میان مدت و حتی بلندمدت هم ندارند که برای حل مشکل این افراد که متاسفانه در جامعه کم هم نیستند ساماندهی نظام اجاره‌داری در دستور کار است گفت: راه‌اندازی اجاره‌داری حرفه‌ای در سه فاز قابل انجام است بطوریکه اجاره بلندمدت با همراهی خیرین و ارگان‌های حمایتی، واحدهایی احداث می‌شوند و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد که این طرح در کلانشهرها اجرا خواهند شد.

وی با بیان اینکه ایجاد شرکت‌هایی که کار آنها اجاره داری حرفه‌ای است نیز در دستور کار قرار دارد گفت: راه‌اندازی اجاره‌داری حرفه‌ای نیازمند اصلاح آیین‌نامه است.

محمودزاده با تاکید بر اینکه راه‌اندازی اجاره‌داری حرفه‌ای نیازمند اصلاح آیین‌نامه است، گفت: پیش‌تر در قانون ساماندهی اعلام شده بود که پنج سال اجاره‌داری انجام شود و بعد از آن اجازه فروش داده شود. در اصلاح این بند قانونی از قانون ساماندهی اجازه فروش را نمی‌دهیم. چون سازنده پیش فروش می کند و هدف قانون محقق نمی شود.

بر اساس این گزارش، وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد نوع دوم و سوم اجاره داری را مثل اجاره داری کوتاه مدت ساماندهی کند بطوریکه در اجاره داری کوتاه مدت هدف افرادی باشند که با پس انداز امکان صاحب خانه شدن را پیدا می‌کنند و در این بخش شرکت‌های اجاره داری وارد می‌شوند.


کد مطلب: 208661

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/208661/مسکن-مهر-بدون-متقاضی-مستاجران-واگذار-شود

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com