کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر صمت تاکید کرد:

همه بخش های مسئول در ساخت داخل باید کاملا فعالانه پای کار بیایند/ حمایت آحاد مردم از نتایج ساخت داخل/ ارزش قراردادهای میز دوم تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو بیش یک هزار 230 میلیارد تومان است

وزارت صنعت، معدن و تجارت , 14 مهر 1398 ساعت 15:08

حزب الله:وزیر صنعت، معدن و تجارت در شورای معاونین این وزارتخانه گفت: خوشبختانه ساخت داخل و اهداف آن از سوی بخش های مختلف جامعه مورد استقبال و حمایت قرار گرفته است.


 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،رضا رحمانی در این جلسه تاکید کرد: اگر همه بخش های مسئول در ساخت داخل کاملا فعالانه پای کار بیایند و همت بیشتری بکار ببندیم نتایج بسیار ارزشمند و اثرگذاری برای آینده صنعت و در مجموع برای اقتصاد کشورمان حاصل می شود.
وی با اشاره به تشکیل دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو، اعلام کرد: ارزش قراردادهای میزدوم بالغ یک هزار و ۲۳۱ میلیارد تومان است که بالای ۹۱ میلیون یورو کاهش ارزبری دارد.
وزیر صمت ادامه داد: با تشکیل میز اول تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو سازی که حدود 2 ماه پیش و همزمان با برگزاری نمایشگاه ساخت داخل و رونق تولید بود خوشبختانه 12 قطعه به تولید انبوه رسیده و فقط از محل داخلی سازی 3 قطعه 20 هزار خودرو از کف پارکینگ ها ترخیص و تحویل مردم شده است.
رحمانی خاطرنشان کرد: تشکیل همین میز تخصصی صنعت خودرو موجبات اشتغالزایی تعداد کثیری از جوانان این کشور را فرآهم می کند که یکی از نتایج بارز نهضت ساخت داخل برای کشور است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: باید همه میزهای تخصصی ساخت داخل در حوزه مختلف اعم از لوازم خانگی، پتروشیمی، برق و الکترونیک و...؛ بطور متوالی برگزار شود و نتایج آن به اطلاع مردم برسد تا بتوانیم بیش از پیش حمایت آنها را این رویکرد ماندگار جلب کنیم.
رحمانی گفت: در چارچوب محورهای هفتگانه برنامه ای وزارت صمت جدیت و اهتمام بیشتری روی موضوعات ساخت داخل، صادرات و توسعه معادن داشته باشیم.
وی افزود: خوشبختانه در بخش اکتشافات معدنی که مبنای توسعه معدنی کشور است گام های بسیار خوبی برداشته شده و مردم بزودی آثار این اقدامات را در این حوزه و ساخت داخل مشاهده خواهند کرد.
وزیر صمت خاطر نشان کرد: تمامی این اقدامات در حالی انجام گرفته است که دشمن برای تعطیلی واحدهای صنعتی کشورمان لحظه شماری می کرد و امروز شاهدیم که برخلاف منویات آنها صنعت و تولید کشور در مسیر رشد قرار گرفته و طبق گزارش بانک جهانی بخش تولید و اقتصاد ایران در بسیاری از شاخص ها سیر صعودی دارد.


کد مطلب: 208547

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/208547/همه-بخش-های-مسئول-ساخت-داخل-باید-کاملا-فعالانه-پای-کار-بیایند-حمایت-آحاد-مردم-نتایج-ارزش-قراردادهای-میز-دوم-تعمیق-صنعت-خودرو-بیش-یک-هزار-230-میلیارد-تومان

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com