کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت الاسلام ابوترابی فرد در دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو مطرح کرد :

امروز شاهد جهش معناداری در حوزه تولید کشور هستیم/ سالانه یک تریلیون و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان انواع یارانه پنهان در اقتصاد کشور تزریق می شود

وزارت صنعت، معدن و تجارت , 14 مهر 1398 ساعت 10:25

حزب الله:حجت الاسلام ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران و عضو هیات حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه در دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو، گفت: از زحمات وزیر صمت و همکاران ایشان و صنعتگران و قطعه سازان در راه رشد و شکوفایی اقتصاد به خصوص در شرایط سخت تحمیلی که دشمنان به وجود آورده اند، تقدیر و تشکر می کنم.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: در بازدیدی که از شرکت سایپا داشتم متوجه شدم که در سال ۹۷ تولید سایپا تا ۷۰۰ دستگاه در روز کاهش پیدا کرده بود، اما در شش ماهه نخست امسال، میزان تولید بین ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ دستگاه در روز افزایش یافته و حدود ۳ برابر شده است.
وی تصریح کرد: امروز شاهد یک جهش معنادار در این بخش هستیم و پیش بینی سایپا این است که تولیدات این شرکت در سال ۹۸ تا ۵۴۰ هزار خودرو افزایش پیدا کند که فاصلاه چندانی با تعداد تولیدات در شرایط عادی با حد زیادی برابری می کند و در عمل ثابت کردیم که تهدیدها به یک فرصت تبدیل شده است.
امام جمعه تهران اضافه کرد: تولیدکنندگان می گویند که تحریم ها راهی جدید برای ارایه محصولاتشان به بازار گشوده است و یک فرصت برای رشد و شکوفایی تولید شده است.
حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: اگر منابع مورد نیاز برای گردش مالی بنگاهها تامین شود، به سرعت می توانند تولیدات خود را افزایش دهند، لذا باید به سمت استفاده صحیح از منابع موجود گام برداریم.
وی تصریح کرد: منابع باید به سمت ایجاد حداکثری ارزش افزوده هدایت شود و از حوزه های غیرضرور به سمتی که به رشد و شکوفایی اقتصادی کمک کند، سوق داده شود.
عضو هیات حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه اعلام کرد: سالیانه بالغ بر یک تریلیون و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان انواع یارانه پنهان در اقتصاد کشور تزریق می شود که این مبلغ باید به رونق و رشد تولید کشور کمک کند و نه به افزایش هزینه تولید و یا فساد و رانت.
حجت الاسلام ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: دولت و مجلس باید با برنامه ریزی درست حداقل یک چهارم این منابع یارانه را به سمت تولید هدایت کنند تا در عمل به رشد اقتصاد و ارتقای بهره وری کمک نماید.


کد مطلب: 208488

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/208488/امروز-شاهد-جهش-معناداری-حوزه-تولید-کشور-هستیم-سالانه-یک-تریلیون-۳۰۰-هزار-میلیارد-تومان-انواع-یارانه-پنهان-اقتصاد-تزریق-می-شود

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com