تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
plusresetminus
حزب الله:معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه طبق فرمایش فرماندهی معظم کل قوا اهل تعدی و تجاوز به مرزهای دیگران نیستیم گفت: نه تنها در محدوده مکزیک، در اقیانوس اطلس، اقیانوس هند جنوبی، آرام، مدیترانه و همه آب‌های آزاد توانایی حضور داریم.
۰
کد مطلب : ۲۰۷۱۵۰
توانایی حضور در تمام آب‌های آزاد را داریم
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،امیر دریادار حبیب‌الله سیاری ظهر امروز در حاشیه اجلاسیه امیران و شهدای ارتش در جمع خبرنگاران با اشاره به روابط ایران و امریکا اظهار داشت: تنش‌های بین آمریکا و ایران برای اکنون نیست بلکه از پیروزی انقلاب با دشمنان و استکبار این تنش‌ها را داشتیم، هدف دشمنِ استکباری نابودی کشور و انقلاب است.
وی افزود: اگر انقلاب، کشور، هویت، عزت و بزرگی خود را خواستار باشیم حتما باید در مقابل دشمنان محکم بایستیم، اکنون ایستاده‌ایم و از این به بعد هم می‌ایستیم، دشمن شکست خورده در آینده هم قطعا شکست می‌خورد.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: اکنون درگیر جنگ نرم هستیم به عبارتی در این 40 سال گذشته، دشمن از طریق جنگ سخت به هیچ هدفی نرسیده و به جنگ نرم روی‌ آورده و از طریق تهاجم فرهنگی، بحث‌های اقتصادی و تحریم اهداف خود را دنبال می‌کند به همین سبب ما باید در مقابل جنگ دشمن با بصیرت و آگاهی بایستیم زیرا نمی‌توانیم به  همین سادگی بگوییم در مقابل جنگ دشمن بایستیم اما متوجه نباشیم که چه کاری انجام می‌دهیم.
سیاری تصریح کرد: این اجلاسیه‌ها و کنگره‌ها و یادواره شهدا فقط این نیست که از شهدا یاد کنیم به طوری که یکی از اهداف، این موضوع است اما یک عملیات محسوب می‌شود، این عظمت، جمعیت و حضور، عزم و اراده یک عملیات در برابر جنگ نرم دشمن است به شرطی که این برنامه‌ها در رسانه به خوبی پوشش داده شود و دشمن ببیند که ما اینگونه هستیم.
وی بیان کرد: دشمن اگر قصد دارد به مرزها، منابع و منافع کشور آسیبی وارد کند، در ابتدا سود و ضرر خود را درنظر گرفته و سپس اقدام می‌کند به همین سبب در 40 سال گذشته هرجایی که ضرر داشته اقدامی هم نکرده است.
بیشتر بخوانید
امیر سیاری در اراک: دشمن در جنگ نرم به‌دنبال گرفتن ارزش‌ها و بزرگ‌مردی‌های ملت ایران است
امیر سیاری: ارتش آمادگی اسکورت کشتی آدریان دریا را دارد
امیر سیاری: برای حفظ منافع ملی در برابر هر تهدیدی ایستادگی می‌کنیم
معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به جایگاه امام راحل در کنگره نقش امام(ره) و 6 هزار و 200 شهید استان عنوان کرد: با توجه به مختصات جغرافیایی، زادگاه امام راحل برای استان مرکزی افتخار است و این کنگره عظیم اقدام خوبی در زمینه معرفی و تببین نقش امام(ره) در دفاع مقدس است زیرا تاکنون آنچه که باید و نیاز بوده به اندازه کافی تبیین نشده و وظیفه این کار با کسانی است که از ابتدای انقلاب در صحنه حضور داشتند، زیرا صحبت‌ها و رهنمودهای امام را از نزدیک دیدند.
سیاری تصریح کرد: رسیدن ناو به خلیج مکزیک هدف ما نیست، در چند سال گذشته بیان کردیم که مطابق قوانین و مقررات بین‌المللی ما هم می‌توانیم در آب‌های آزاد دنیا حضور داشته باشیم همان طور که دشمنان هم در نزدیکی ما در آب‌های آزاد هستند و تدبیر فرماندهی معظم کل قوا این است که اهل تعدی و تجاوز به مرزهای دیگران نیستیم اما به سبب اینکه دریای آزاد متعلق به همه ملت‌ها است ما نیز  باید حضور داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: نه تنها در محدوده مکزیک بلکه در اقیانوس اطلس، اقیانوس هند جنوبی، آرام، مدیترانه و همه آب‌های آزاد توانمندی حضور داریم .
معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: از صنایع موجود در کشور از جمله صنایع نظامی مربوط به وزارت دفاع و صنایع مربوط به شرکت‌های خصوصی و شخصی موجود در کشور در جنگ، سازندگی و ساخت تجهیزات استفاده کردیم اکنون هم مسئولان باید مشکلات صنایع را برطرف کنند و صنایع نقش مهمی در پیشرفت کشور دارند.
سیاری خاطرنشان کرد: به دنبال تعمیرات اساسی ناو جمهوری اسلامی خارک بودیم که سامانه رانش ناو خارک ( بزرگترین ناو) و سامانه بخار است و ساخت انگلیسی‌ها بوده، به دنبال تغییر سیستم و به عبارتی به دنبال تغییر در قلب ناو بودیم و شرکت آذرآب اراک مردانه در صحنه ایستاد و با انجام این کار برای مردم افتخار آفرید.
وی بیان کرد: درصورت نیاز از صنایع استفاده می‌کنیم، امروز ناو هوایی، زمینی، دریایی و توپ و تانک و سایر موارد ساخته می‌شود تنها در نیروهای مسلح نیست بلکه بیشتر این اقدامات در دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش ‌نیان و خصوصی است که به خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین