تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
plusresetminus
حزب الله:وزیر خارجه آمریکا پس از حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی طی هفته جاری، به این کشور سفر و با ولیعهد آن دیدار کرد.
۰
کد مطلب : ۲۰۷۱۳۵
دیدار وزیر خارجه آمریکا با بن‌سلمان با محوریت حمله به آرامکو
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا، شب گذشته با «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان سعودی دیدار کرد.
وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با ولیعهد سعودی، اظهارات و ادعاهایی بی‌اساس علیه ایران مطرح کرد و اظهار داشت که رفتار تهدیدآمیز جمهوری اسلامی تحمل نخواهد شد.
پامپئو پس از دیدار با ولیعهد سعودی در توییتر خود نوشت: «امروز با محمد سلمان، ولیعهد عربستان سعودی دیدار و در خصوص حملات بی‌سابقه علیه زیرساخت‌های نفتی این کشور صحبت کردم. ایالات متحده در کنار عربستان ایستاده است و از حق این کشور برای دفاع از خود حمایت می‌کند.»
وزیر خارجه آمریکا همچنین بر پشتیبانی و حمایت واشنگتن از امنیت و ثبات عربستان سعودی در مقابل هرگونه حملات مشابه تأکید کرد.
از سوی دیگر، ولیعهد سعودی طی نشست با پامپئو اظهار داشت که حملات خرابکارانه متزلزل کردن امنیت منطقه و آسیب رساندن به انرژی و اقتصاد جهانی را هدف قرار داده است.
بیشتر بخوانید
سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان و امارات
وزیر خارجه آمریکا، که پس از حمله ارتش یمن به تاسیسات شرکت نفتی سعودی آرامکو، به عربستان سعودی سفر کرده تا به زعم خود، برای ایجاد ائتلافی علیه ایران تلاش کند، شب گذشته پیش از فرود آمدن هواپیمایش در فرودگاه جده عربستان در گفت‌وگو با خبرنگاران مدعی شد: «این حمله از جانب ایران بود و یک اقدام جنگی است.»
پس از آنکه بامداد روز شنبه، 10 فروند پهپاد ارتش یمن در عملیاتی تلافی‌جویانه، توانستند آسیب‌های گسترده‌ای به تاسیسات آرامکو در بقیق و خریص وارد کنند، مقامات آمریکایی سعی کردند انگشت اتهام را به سمت ایران نشانه بگیرند. ایران این ادعاها را قویا رد کرده است.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین