تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
plusresetminus
حزب الله:رئیس پلیس پایتخت از دستگیری 408 تن از اراذل و اوباش پایتخت در عملیات ماموران پلیس امنیت خبر داد.
۰
کد مطلب : ۲۰۶۹۴۲
هشدار پلیس به پرسه‌زنان در اطراف مدارس/ دستگیری 408 تن از اراذل و اوباش پایتخت
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سردار حسین رحیمی در دومین مرحله از طرح  سراسری برخورد با اراذل و اوباش پایتخت در سال جاری که ظهر امروز در محل پلیس امنیت تهران بزرگ  برگزار شد، اظهار کرد:‌ همکاران من در پلیس امنیت با انجام حدود یک ماه کار اطلاعاتی  و رصد فضای مجازی  اقدام به شناسایی مخفیگاه‌ها و پاتوق‌های اراذل و اوباش در سطح پایتخت کردند و پس از آن با ارائه مستندات به مقام قضایی 142 پرونده برای این افراد تشکیل و برخورد با اراذل و اوباش وارد فاز عملیاتی شد.
وی افزود در همین راستا نیز 207 محله در تهران شامل محله‌هایی نظیر فرحزاد، شهر ری، تهرانپارس ، مشریه، فلاح، خزانه، نظام آباد، خاک سفید ، افسریه، 13 آبان، ابوذر و ... از حضور اراذل و اوباش پاکسازی شد.
به گفته سردار رحیمی، 113 قهوه خانه و واحد صنفی، 37 باشگاه بدنسازی و 49 بوستان نیز در اجرای این طرح پاکسازی شد و به مسئولان قهوه‌خانه و باشگاه‌های بدنسازی تذکرات لازم در مورد حضور اراذل و اوباش داده شد.
وی با بیان این که اراذل و اوباش دستگیر شده مرتکب جرایمی همچون عربده کشی، قمه کشی، ضرب و جرح، مزاحمت برای نوامیس، تهدید، مزاحمت برای شهروندان، شرب خمر، خرید و فروش مواد مخدر و مشروبات الکلی و ... شده بودند افزود: در این مرحله از اجرای این طرح 408 نفر از اراذل و  اوباش دستگیر شدند که از میان آنها، 68 نفر با توجه به کم بودن میزان جرمشان با ارشاد و اخذ تعهد آزاد شدند 128 نفرشان نیز جزو اراذل و اوباش سطح‌دار و جزو عاملان اصلی هستند. همچنین 253 نفر نیز جرمشان مزاحمت برای نوامیس و برهم زدن نظم و امنیت بودند.
رییس پلیس پایتخت همچنین اعلام کرد: هشت باند تهیه و توزیع مشروبات الکلی و مواد مخدر نیز در اجرای این طرح منهدم شدند.
به گفته وی، در این عملیات 23 نفر به دلیل حمل سلاح دستگیر شدند که از این افراد هشت قبضه سلاح شامل چهار سلاح جنگی و چهار سلاح شکاری و همچنین 13 قبضه شبه‌سلاح کشف و ضبط شد. علاوه بر این 54 قبضه سلاح سرد نیز به همراه 11 دستگاه خودرو و موتور سیکلت از متخلفان کشف شد.
سردار رحیمی با هشدار به اراذل و اوباش اظهار کرد: افرادی که بخواهند برای شهروندان ایجاد مزاحمت کرده و نظم و امنیت عمومی را بر هم بزنند، باید بدانند که پلیس با قدرت و قاطعیت با آنان برخورد خواهد کرد و خوشبختانه با همکاری خوبی که با  دستگاه قضایی وجود دارد احکام سنگینی برایشان صادر خواهد شد.
وی همچنین به بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمان به ویژه افرادی که بخواهد در کنار مدارس مستقر شده و یا برای دانش آموزان ایجاد مزاحمت کنند، به طور ویژه در دستور کار پلیس است و ماموران با هر گونه پرسه زنی در اطراف مدارس، توزیع مواد مخدر و ایجاد مزاحمت برای مردم با جدیت برخورد خواهند کرد، شهروندان نیز می‌توانند در صورت مشاهده چنین مواردی مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های پلیس 110 اطلاع‌رسانی کنند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین