تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸
plusresetminus
حزب الله: رئیس اتحادیه صنف سراجان (تولیدکنندگان و فروشندگان کیف، چمدان و کمربند) مشهد گفت: قدرت مردم خرید کم شده و آنان بیشتر به دنبال تعمیرات هستند، مغازه ۱۲ متری که تعمیرات انجام می‌دهد، از فروشگاه، کسب و کار بهتری دارد.
۰
کد مطلب : ۲۰۶۸۹۶
بخشنامه‌ای پرماجرا برای طرح روی کیف‌ مدارس
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حسین اصغر ثابتی  در خصوص طرح روی کیف‌های مدارس، گفت: حدود ۱۰ یا ۲۰ روز پیش در این خصوص بخشنامه آمد اما کار از کار گذشته زیرا تولیدکنندگان خرید جنس خام، عکس و طرح را شب عید انجام می‌دهند و در حال حاضر همه کیف‌ها را دوختند.
وی ادامه داد: تولیدکننده عکس کیف را در بهمن و اسفند سال گذشته خریداری کرده و کیف را دوخته که ۵۰ تا۶۰ هزار ‌تومان هزینه برده و اکنون نمی‌توانیم بگوییم این کیف را نفروشد. از همین الان باید برای سال دیگر اقدام کرد، در حال حاضر ۲۰ تا ۳۰ درصد کیف‌ها این عکس‌ها را دارند و نمی‌توان اقدامی کرد.
قیمت چاپ تصویرهای داخلی روی کیف‌ها با نمونه خارجی قابل رقابت نیست 
رئیس اتحادیه صنف سراجان مشهد اضافه کرد: اکنون نیز بیشتر شخصیت‌های خارجی در بین بچه‌ها جا افتاده و تولیدکنندگان نیز محدودیت دارند، شخصیت چندانی ندارند و اگر بخواهند عکس شخصیتی را پیاده کنند، صاحب اثر قیمتی می‌دهد که نمی‌تواند با نمونه خارجی رقابت کند.
وی ادامه داد: فردی که عکس و طرح را تولید می‌کند، ۳۰۰ تومان سود می‌برد، در حالی که اگر به طور مثال بخواهد با کلاه قرمزی قرارداد ببندد می‌گویند که برای هر عکس روی کیف باید ۵۰۰ تومان بدهند که انجام این کار توجیه ندارد. وزارت ارشاد باید هزینه کرده و طرح عکس برخی شخصیت‌ها را خریداری کند و در اختیار تولیدکننده بگذارد.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که دنبال شخصیت‌های کارتونی می‌روند، مبلغ آن‌ها بسیار بالا است و نمی‌توان با آن‌ها کار کرد. سال گذشته نیز دنبال این کار رفتیم اما نتوانستیم کاری انجام دهیم.
وی ادامه داد: اکنون فیلشاه و حسنا را خودمان تولید می‌کنیم و فروش بد نبوده اما مانند نمونه خارجی آن نیست. چند سال قبل بحث باربی مطرح بود که به تولیدکنندگان پیام می‌دادیم تا دیگر تولید نکنند و دیگر تولید نمی‌شود، بنتن نیز دیگر قدیمی شده و استقبال از آن کم است.
 
ثابتی بیان کرد: امسال 70 درصد عکس‌های روی کیف‌های مدارس فیلشاه، حسنا کوچولو و رستم یا عکس شخصیت‌های فوتبالیست ایرانی بوده و خوشبختانه دو سال است که مردم عکس نمی‌زنند و به سمت گلدوزی رفتند. مهد کودک‌ها و مدارس ابتدایی نیز سفارش می‌دهند و طرح خود را می‌زنند.
وی در خصوص وضعیت بازار کیف در آستانه بازگشایی مدارس اظهار کرد: تولیدکننده‌ها از اسفند تا تیر و مرداد شروع به خرید مواد اولیه خود می‌کنند، آن زمان جنس‌ها را گران خریدند و بعد با کاهش قیمت دلار مقداری جنس‌ها ارزان‌تر شد و اکنون با سود حداقلی می‌فروشند و سود هر سال خود را ندارند.
وی افزود: از طرف دیگر قدرت خرید هنوز کاهش یافته و در بازار خبری نیست، کیفیت کیف‌ها نیز در سال‌های اخیر افزایش یافته که اگر یک کیف خوب خریداری کنند تا دو، سه سال استفاده خواهند کرد و کیفیت‌ها مانند قبل نیست، این موارد موجب شده تا بازار خوبی نداشته باشیم.
افزایش 20 تا 30 درصدی قیمت کیف
ثابتی با بیان اینکه افزایش قیمت چندانی نسبت به سال گذشته نداشتیم، عنوان کرد: اوایل سال ۹۷ اجناس ارزان بود، بنابراین ارزان گرفته و تولید کردند اما از مهر و آبان سال گذشته تا تیرماه امسال مواد اولیه بسیار گران و با دلار ۱۵ تا 1۷ هزار تومانی خریداری می‌شد، در نتیجه قیمت کیف ۲۰ تا ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
رئیس اتحادیه صنف سراجان مشهد ادامه داد: در واقع مواد اولیه گران شده و سود تغییری نکرده است. تولیدکنندگان اگر قصد داشتند مانند سال قبل سود بگیرند باید کیف 50 هزار تومانی را 70 یا 80 هزار تومان می‌فروختند اما امسال که مواد اولیه ارزان شد نتوانستند سود مناسبی دریافت کنند.
وی با اشاره به اینکه قدرت خرید کم شده و اکثرا در منطقه "طلاب" که بورس کیف است، دنبال تعمیرات هستند، تصریح کرد: در هیچ سالی مانند امسال تعمیرات نداشتیم، مغازه ۱۲ متری که تعمیرات انجام می‌دهد، از فروشگاه کسب و کار بهتری دارد. برخی نیز توجیه نیستند که نباید بیشتر از 15 تا 20 هزار تومان برای تعمیرات هزینه کنند، در نتیجه ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان خرج می‌کنند، در حالی که می‌توانند با 40 تا 45 هزار تومان کیف خریداری کنند اما تصورشان این بوده که تعمیرات ارزان‌تر است.
مشهد 50 درصد نیاز کشور در تولید کیف را تامین می‌کند
رئیس اتحادیه صنف سراجان مشهد با بیان اینکه اعضای اتحادیه حدود ۱۲۰۰ تا 1300 نفر بوده و ۴۵۰ تا ۵۰۰ واحد تولیدی در مشهد داریم، عنوان کرد: ۵۰ درصد از کل تولیدات نیاز کشور در کیف مدارس، کوله‌جات و کیف‌های رنگی را مشهد تولید می‌کند و چند سال است ما حرف اول را در کیفیت در کل ایران می‌زنیم.
وی ادامه داد: البته در کیف زنانه حرفی برای گفتن نداریم. این واحدهای تولیدی در اقتصاد بیمار کشور کم و بیش فعالیت دارند. چند سالی که وضعیت بازار اینگونه شده، بنکداران تهران از مشهد خرید می‌کنند.
وی افزود: سال گذشته که قیمت دلار بالا بود عرب‌ها کیف را خریداری می‌کردند و ۱۵ تا ۲۰ درصد کیف‌های خود را به عرب‌ها فروختیم، هرچه در بازار مانده بود را خریداری کردند اما امسال هنوز نیامدند و وضعیت مانند سال گذشته نیست.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین