تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
plusresetminus
حزب الله:سخنگوی دولت با بیان اینکه دیگر تحت تحریم مذاکره نخواهیم کرد، گفت: هیچ نشانه‌ای از صداقت در آمریکایی‌ها نمی‌بینیم و با ادامه وضع موجود امکان دیدار میان روسای جمهوری ایران و آمریکا وجود ندارد.
۰
کد مطلب : ۲۰۶۸۴۸
تحت تحریم مذاکره نخواهیم کرد/ روابط ما با ترکیه و روسیه در بهترین دوران است/ اختلاف نظری در جلسه هماهنگی اقتصادی قوا وجود نداشت

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران با اشاره به نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه اظهار کرد: روابط ایران با ترکیه و روسیه در بهترین دوره تاریخی به سر می‌برد. رئیس جمهور روز گذشته پیش از عزیمت به آنکارا اعلام کردند که آمادگی همکاری با کشور‌های همسایه را داریم.
سخنگوی دولت گفت: کشور‌های اثرگذار در منطقه بیشترین حق را برای حل و فصل منازعات منطقه‌ای دارند.
ایران آمادگی همکاری با سازمان ملل متحد را برای صلح در یمن دارد
ربیعی با بیان اینکه برای بحران یمن طرح چهار ماده‌ای ارائه کرده‌ایم، افزود: هنوز معتقدیم که راه بازگشت ثبات به منطقه و یمن چیزی شبیه به همان طرح چهار ماده‌ای است و من از همین‌جا اعلام می‌کنم که جمهوری اسلامی آمادگی دارد تا با سازمان ملل در این زمینه همکاری کند و اعلام می‌کنیم که وجود بی ثباتی و ناامنی در منطقه به نفع هیچکس نیست.

سخنگوی دولت ادامه داد: به زودی سفر رئیس جمهور برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک انجام می‌شود.

ربیعی تصریح کرد: این سفر می‌تواند فضای مناسبی را برای گفت‌وگو با رهبران کشور‌های مختلف ایجاد کند و اینکه امیدواریم رئیس جمهوری و تیم همراه در این سفر نیز بار دیگر بتوانند حقانیت ایران را در مورد مسائل مختلف به گوش جهانیان برسانند.
سخنگوی دولت با اشاره به مصوبات جلسه اخیر سران قوا درباره مسائل اقتصادی اذعان کرد: مصوبه‌ای را برای تنظیم بازار کالا و خدمات و در نظر گرفتن اختیاراتی برای وزارت صمت تصویب کردیم، همچنین قرار است قوه قضاییه و قوه مقننه هم به منظور هم افزایی و هماهنگی در این زمینه طرح مشترکی در زمینه تعزیرات حکومتی ارائه کنند.

ربیعی در پاسخ به پرسشی درباره راهبرد ایران برای دیدار با آمریکایی‌ها در سفر روحانی به نیویورک گفت: دیگر تحت تحریم مذاکره نخواهیم کرد. هیچ نشانه‌ای از صداقت در آمریکایی‌ها نمی‌بینیم و با ادامه وضع موجود امکان دیدار میان روسای جمهوری ایران و آمریکا وجود ندارد. ما زمانی ملاقات خواهیم کرد که اطمینان حاصل کنیم مشکلات مردم ما حل می‌شود. توقف تحریم‌ها اصلی‌ترین موضوع مورد تاکید ماست.
او افزود: اگر ترامپ بتواند با این کار‌ها و اقدامات اعتماد را به ما برگرداند آن وقت باید درباره مذاکره کردن یا نکردن صحبت کرد وگرنه اینکه مدام از آمادگی برای مذاکره صحبت کنیم دردی را دوا نمی‌کند و برای افکار عمومی هم باید مشخص شود در زمان مذاکره چه دستاورد‌هایی برای ایران متصور است. ما یک بار در شرایط تحریم مذاکره کردیم و دیگر چنین چیزی را تکرار نمی‌کنیم.
سخنگوی دولت تصریح کرد: همان‌طور که گفتیم استراتژی ما تعهد در برابر تعهد است. هر کشوری بخواهد برای خرید نفت ما پیشنهاد بدهد، ما آن را رد نمی‌کنیم.
در خصوص مبارزه با مفاسد هر تصمیمی گرفته شد، احترام می‌گذاریم
ربیعی گفت: مطالب نادرستی در مورد جلسات سران سه قوه در رسانه‌ها منتشر شد. در خصوص مبارزه با مفاسد هر تصمیمی گرفته شد، احترام می‌گذاریم. ما دلمان می‌خواهد هیچ نگاهی به سمت رسانه‌های خارجی نرود.
او با تأکید بر اینکه به مصحلت کشور است که اعتماد به رسانه‌های داخلی‌مان افزایش یابد و ما به آن معتقد هستیم، افزود: هر چقدر اعتبار رسانه‌های داخلی افزایش یابد امنیت ملی ما هم افزایش می‌یابد.
یارانه نیازمندان و طبقات متوسط حذف نخواهد شد
سخنگوی دولت گفت: یارانه نیازمندان و طبقات متوسط حذف نخواهد شد. مجلس مصوب کرده بود که ما سه دهک را حذف کنیم که حدود ۳۰ میلیون نفر می‌شود. امکان اعتراض و پاسخگویی هم به خوبی طراحی شده است، اما اینکه فکر کنیم ۳۰ میلیون نفر در مرحله حذف قرار خواهند گرفت این اجرایی نیست.
صحبت واعظی با صحبت‌های من در تناقض نبود/ تمهیدات وزارت ورزش برای حضور زنان در بازی ایران - کامبوج
ربیعی درباره حضور زنان در استادیوم و اظهارنظر رئیس دفتر رئیس‌جمهور که گفته بود فعلا حضور زنان در استادیوم‌ها به مصلحت نیست، گفت: صحبت آقای واعظی با صحبت‌های من در تناقض نبود. ایشان یک نگرانی را ابراز کرده بودند که از سوی برخی وجود دارد. زنان می‌توانند در ورزشگاه‌ها حضور داشته باشند. البته عده‌ای در جامعه در این باره نگرانی دارند. آقای سلطانی‌فر تمهیدی چیده‌اند که زنان در بازی ایران با کامبوج در ورزشگاه حاضر شوند.
او در پاسخ به اینکه آیا امکان تماشای بازی برای همه زنان وجود دارد؟ گفت: بلیت فروشی به این صورت انجام خواهد شد و من هم برای بازدید به ورزشگاه خواهم رفت.
سخنگوی دولت با اشاره به فوت سحر خدایاری بیان کرد: حادثه‌ای که پیرامون عدم حضور زنان رخ داد تلخ بود و برای ما درس‌آموزی داشت. فضای رسانه‌ای و تحلیلی ایجاد شده برای این موضوع کمی تقلیل‌گرایانه نگاه کرد. مسئله دخترمان «سحر»، ابعاد مختلفی را پیش روی ما گذاشت که ما نمی‌توانیم بدون برخی تبیین‌ها تصمیم‌گیری کنیم. ما به سیاست‌های معطوف به جنسیت لازم داریم و نمی‌توانیم آنها را نادیده بگیریم.
او گفت: ما در دولت گروهی را برای بررسی همه جانبه در نظر گرفته‌ایم. نمی‌توانیم چشم‌مان را روی واقعیت‌ها ببندیم. محکوم کردن این و آن چه فایده‌ای دارد؟ این اتفاق تلخ فرصتی فراهم کرد که تبیین جامعه شناختی، جرم شناختی و غیره داشته باشیم و تقلیل‌گرایانه نگاه نکنیم.
اتهام آمریکایی‌ها در مورد دست داشتن ایران در حوادث اخیر عربستان یک سنت است
سخنگوی دولت در پاسخ به اتهام آمریکایی‌ها در مورد دست داشتن ایران در حوادث اخیر عربستان تأکید کرد: این اظهارنظر‌ها یک سنت آمریکایی است. این اظهار نظر غیردقیق است. باید ببینیم چه کسی از این اقدامات سود می‌برد. ریشه این اقدامات سرکوب یک جامعه است. ما دنبال آرامش منطقه‌ایم.
اختلاف نظری در جلسه هماهنگی اقتصادی قوا وجود نداشت
ربیعی افزود: جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی جلسه‌ای برای مقابله با جنگ اقتصادی است؛ بنابراین اخباری که پشت ستاد جنگ را تضعیف کند، برخلاف مصالح ملی است. اخبار منتشر شده در این زمینه مخدوش بوده است. دادگاه‌های مبارزه با فساد جایی برای صید سیاسی کسی نیست. تعجب کردم یک خبر ناقص از جلسه سران قوا در حال انتشار است؛ این جلسه با دستور رهبری برای مقابله با جنگ اقتصادی بوده است.
او بیان کرد: در دو جلسه اخیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی درباره شیوه انعکاس مطالب دادگاه بحث شد و موضوع جلوگیری از انعکاس نامتوازن این موضوع بود که آقای رئیسی هم متواضعانه گفت که موارد را مطرح کنند. آقای روحانی هم گفت که آیین دادرسی کیفری رعایت شود و اخبار گزینشی منتشر نشود. اختلاف نظری وجود نداشت و این خبر به صورت ناقص منتشر شده است.
سخنگوی دولت گفت: بحث مطرح شده این بود که تبلیغات نباید صورت بگیرد، بلکه باید برای ریشه‌کن شدن فساد اقدام شود. بحث درباره نحوه انعکاس اخبار بوده تا غوغای رسانه‌ای شکل نگیرد. باید با اقدامات درست آگاهی مردم در زمینه فساد افزایش پیدا کند. سران سه قوه تاکید کردند که هیچ خط قرمزی در هیچ قوه‌ای نباید وجود داشته باشد.
او ادامه داد: آیین دادرسی کیفری باید به نحو صحیح در دادگاه‌ها عملیاتی شود. پخش اخبار دادگاه‌ها نباید به شکلی باشد که موجب بی‌اعتمادی عمومی شود. گاهی اوقات خبری ناقص تلاشی عظیم را به سمت انحراف می‌کشاند.
یارانه ۸۰۰ هزار نفر حذف خواهد شد
سخنگوی دولت در خصوص حذف یارانه ثروتمندان اظهار کرد: حذف یارانه ثروتمندان در حال اقدام است و در مهرماه این موضوع عملیاتی می‌شود و با میزان خطای حداقلی این موضوع صورت خواهد گرفت، ولی قطعا فشاری به اقشار ضعیف و متوسط جامعه وارد نخواهد شد.
ربیعی گفت: پیش‌بینی می‌شود یارانه حدود ۷۰۰ یا ۸۰۰ هزار نفر قطع شود، ولی امکان اعتراض وجود خواهد داشت؛ بنابراین اینکه بگویند یارانه ۳۰ میلیون نفر قطع می‌شود، صحیح نیست.
طرح انتزاع سازمان زندان‌ها از قوه قضاییه در دولت مورد بحث قرار نگرفته است
سخنگوی دولت درباره طرح انتزاع سازمان زندان‌ها از قوه قضاییه و موضع دولت درباره آن گفت: این موضوع در دولت هنوز مورد بحث قرار نگرفته است، بنابراین نظری در این زمینه اعلام نخواهم کرد.
ربیعی اظهار کرد: مخالف دوقطبی‌سازی هستیم. آنچه رئیس‌جمهوری در مورد انتخابات بیان کردند چیزی نبود جز فراخواندن مردم برای مشارکت در انتخابات؛ حضور مردم در انتخابات در این دوره و در این شرایط می‌تواند یک پیام مهم داشته باشد. ما به حضور مردم نیاز داریم و آقای رئیس جمهور هم از این منظر این بحث را مطرح کردند. ما یادمان نمی‌رود بعد از انتخابات ۹۶ دو قطبی‌ها شروع شد. آنجایی که گفتند کسی که رأی آورده مقابل فلان جریان خواهد ایستاد. دوقطبی‌سازی از دید دولت به ضرر جامعه است. برگردند و ببینند دوقطبی سازی‌ها را چه کسانی انجام می‌دهند. دوقطبی مذاکره و مقاومت، دوقطبی فساد و سلامت و امثالهم توسط چه کسانی انجام می‌شود؟
سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره تخصیص‌های بودجه به صداوسیما، گفت: در دو ماه گذشته دولت تمام تلاش خود را به کار گرفت تا تخصیص‌های صداوسیما به صورت کامل انجام شود، بنابراین پیگیری تخصیص‌ها به این سازمان کار صحیحی بود. اهداف مشترکی بین دولت و صداوسیما وجود دارد که تخصیص اخیر به همین منظور است و بر اساس چارچوبی پیگیری خواهد شد. گلایه‌هایمان را نباید به طور کامل به یک سازمان ربط دهیم.
او درباره اظهارات اخیر وزیر کشور در خصوص حجاب و جنجال‌های ایجاد شده درباره آن با بیان اینکه خود ایشان باید پاسخگوی این سوال باشند، گفت: موضع دولت درباره حجاب مشخص است؛ ما دعوت به رعایت می‌کنیم، ولی اعتقادی به برهم زدن حریم‌ها نداریم؛ این موضوع فرهنگی است. با وزیر کشور صحبت و منظورش را اعلام خواهم کرد.
دولت به اندازه نیاز از کشاورزان گندم خریداری کرده است
سخنگوی دولت درباره خرید تضمینی گندم تأکید کرد: حدود ۱۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان وارد چرخه خرید تضمینی شده است و هزار میلیارد تومان سهم بانک است که تامین خواهد شد. دولت به اندازه نیاز از کشاورزان گندم خریداری کرده است و نیاز بیشتری ندارد.
ربیعی در پایان گفت: بخشی از گندم‌ها وارد صنعت شده و بخش دیگر به خوراک تبدیل شده است. مسئله ما فقط در ذخایر است وگرنه دولت به طور کلی در زمینه گندم خودکفاست. ما برای مصرف داخلی کم و کسری در زمینه گندم ندارم.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین