تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
plusresetminus
حزب الله:عملیات حذف تمام علف‌ها و گیاهان زائد ۲۷ هکتار از فضای سبز کاخ مروارید که وظیفه حفظ و نگهداری از آن به عهده شهرداری گذاشته شده، به اتمام رسیده است.
۰
کد مطلب : ۲۰۶۶۹۶
بازگشت زندگی به فضای سبز کاخ مروارید/ مراقب ریه‌های تنفسی شهر هستیم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علی کمالی زاده  با اشاره به اینکه وضعیت فضای سبز کاخ مروارید با سرعت قابل قبولی در حال بهبود است، اظهار داشت: تا کنون عملیات حذف تمام علف‌ها و گیاهان زائد ۲۷ هکتار از فضای سبزی که نگهداری آن به شهرداری واگذار شده، صورت گرفته است.
وی با اشاره به روش تامین منابع آبی مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز این مجموعه افزود: تا کنون چهار حلقه چاه برای آبیاری این ۲۷ هکتار فضای سبز آماده شده و به دنبال استفاده از سیستم‌های نوین برای آبیاری به موقع و مناسب درختان هستیم.
شهردار کرج توضیح داد: با آبیاری مداوم، چمن‌هایی که سال‌ها به دلیل عدم آبرسانی مناسب خشک شده بودند، احیا و مجدداً سبز شده‌اند.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای بهسازی فضای سبز کاخ مروارید تصریح کرد: با شروع فصل پاییز شاهد عملیات بهسازی فضای سبز این مجموعه خواهیم بود که با این اقدام زندگی و طراوت به درختان و گیاهان کاشته شده در محوطه کاخ مروارید باز می‌گردد.
کمالی زاده توضیح داد: با این روند پیش بینی می‌شود چمن‌های کاخ مروارید برای فروردین سال آینده یکپارچه سبز و بازسازی شوند.
این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه بناست دومین باغ گل‌های کرج در محوطه کاخ مروارید ایجاد شود، گفت: سال‌هاست برای بهبود وضعیت فضای سبز این مجموعه اقدامی صورت نگرفته بنابراین تبدیل بخشی از آن به دومین باغ گل‌های شهر زمانبر است و باید مرحله به مرحله پیش برود.
شهردار کرج اضافه کرد: حذف سرشاخه‌ها و درختان خشک این مجموعه در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری قرار گرفته و با دقت در حال انجام است.
وی گفت: تا کنون تمام درختان فضای سبز ۲۷ هکتاری کاخ مروارید سه بار تحت آبیاری سنگین و آفت زدایی و شست و شو قرارگرفته‌اند.
کمالی زاده توضیح داد: بعد از چیدن علف‌های هرز، کودهی و آبیاری چمن‌ها، می‌توان نوارهای گل در بین چمن‌های سبز شده ایجاد کرد.
این مسئول با بیان اینکه امکان برگزاری جشنواره لاله های سال آینده در کاخ مروارید وجود ندارد، افزود: در تلاشیم پاییزسال آینده جشنواره گل‌های داوودی و سال ۱۴۰۰ نیز جشنواره لاله‌های کرج را در این مجموعه برگزار کنیم.
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین