تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
plusresetminus
استاندار کرمانشاه:

تعطیلی مرز خسروی کذب محض است

حزب الله:استاندار کرمانشاه با اشاره به فعال بودن مرز خسروی، گفت: تعطیلی این مرز کذب محض است و این مرز برای ایام اربعین پذیرای زوار خواهد بود.
۰
کد مطلب : ۲۰۶۵۶۶
تعطیلی مرز خسروی کذب محض است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، هوشنگ بازوند در جلسه امروز (21 شهریور) ستاد اربعین استان با اشاره به بازگشایی مرز خسروی پس از حدود شش سال، گفت: بازگشایی این مرز فرصت استثنایی برای استان است که باید به‌خوبی از آن استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه این مرز از دیرباز میزبان زوار سیدالشهدا بوده است، گفت: بیش از شش سال این مرز به روی زوار بسته بود و امسال با تلاش‌های فراوان توانستیم آن را بازگشایی کنیم که از تمام کسانی که در این زمینه تلاش کردند، تشکر می‌کنم.

وی با قدردانی از عنایت ویژه مقام معظم رهبری در بازگشایی این مرز، گفت: رییس جمهور، وزیر کشور، نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و بسیاری مسئولان دیگر تلاش‌های بسیاری برای بازگشایی مرز خسروی داشتند که قدردان همه آنها هستیم.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: حال که این مرز بازگشایی شده تمام دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مسئول در استان باید برای خدمات‌رسانی به زوار به نحو شایسته پای کار بیایند تا بتوانیم خاطره‌ای خوش از استان را در ذهن زوار اباعبدالله به جا بگذاریم.

بازوند با اشاره به افزایش تردد زوار از مرز خسروی گفت: اربعین امسال این احتمال وجود دارد که زوار به دلیل بازگشایی مرز خسروی، برای تنوع هم که شده از این مرز عبور کنند، بنابراین باید از هم‌اکنون خود را برای خدمات‌رسانی به جمعیت گسترده زوار آماده کنیم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به فاصله 50 تا 60 متری گیت‌های ایران و عراق در مرز خسروی، گفت: این فاصله بسیار محدود است و هرگز نباید اجازه دهیم جمعیت در این فاصله تجمع پیدا کند.

وی افزود: تجمع چند هزار نفری در این فاصله با توجه به دمای بالا می‌تواند زمینه نارضایتی زوار را فراهم کند و بنابراین بحث مُهر گذرنامه باید سریعا انجام شده تا از تجمع زوار در این محدوده پیشگیری شود.

بازوند تاکید کرد: این محدوده کاملا باید با سایه بان محکم پوشانده شده و به اندازه کافی سرویس بهداشتی و آبخوری در آن نصب شود.

وی با اشاره به انتشار اخبار کذب در خصوص تعطیلی مرز خسروی گفت: این خبر کذب محض است و تنها بحث این است که فعلا عبور و مرور زوار کاملا کنترل شده باشد.

بازوند تصریح کرد: این امکان وجود دارد که همین الان به اندازه کافی تردد در مرز برقرار باشد، اما با توجه به اینکه مرز خسروی بعد از شش سال بازگشایی شده نمی‌توانیم ریسک کنیم، بنابراین با هماهنگی دولت ایران و عراق تصمیم بر این شده که تعداد زوار عبوری از مرز تعیین شده باشد.

استاندار کرمانشاه افزود: مرز خسروی امسال بعد از چند سال بازگشایی شده و نباید توقع داشته باشیم تردد از آن همانند مرز مهران باشد.

وی افزود: با صحبت‌هایی که صورت گرفته به زودی فعالیت این مرز از ساعت 7 صبح تا 19 شب خواهد بود و تلاش بر این است که بتوانیم فعالیت مرز را شبانه‌روزی کنیم.

بازوند با اشاره به امنیت مطلوب مرز خسروی گفت: حتی سر سوزنی مشکل امنیتی در این مرز نداریم و مسیر کاملا امن است، اما برای سال اول بازگشایی مرز نمی‌خواهیم ریسک کنیم.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین