تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
plusresetminus
حزب الله:موزه سینما به مناسبت فرارسیدن روز ملی سینما برنامه‌هایی را تدارک دیده است که از آن جمله نمایش «تمرین آخر، تعزیه حر دلاور» در سینما فردوس است.
۰
کد مطلب : ۲۰۶۴۵۷
برنامه‌های روز ملی سینما / نمایش «تمرین آخر، تعزیه حر دلاور» در سینما فردوس
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، با توجه به مصادف شدن روز ملی سینما با ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)  و شهادت حضرت امام زین العابدین (ع) برنامه‌های تدارک دیده شده برای روز ملی سینما روز جمعه 22 شهریورماه برگزار می‌شود.
بازدید از تالارهای موزه سینمای ایران در روزهای پنجشنبه 21 شهریورماه و جمعه 22 شهریورماه از ساعت 9 الی 19  به صورت رایگان خواهد بود. (آخرین ورود به تالارهای موزه ساعت 18 است)
فیلم «تمرین آخر، تعزیه حر دلاور» ساخته ناصر تقوایی روز جمعه 22 شهریور ساعت 19 در سالن سینما فردوس برای علاقه‌مندان به نمایش درمی‌آید.
«تمرین آخر؛ تعزیه حر دلاور» که در سال 1383 ساخته شده، مستندی است از تمرین تعزیه حر دلاور که متن آن در اوایل دوره قاجار توسط «میرعزای کشی» مشهور به «کاشانی» نوشته شده است؛ «تقوایی» در این مستند توانسته ترکیبی از جنبه‌های مختلف تعزیه، موسیقی، آواز، روایت و بازیگری خاص تعزیه را عرضه کند؛ این فیلم برای ثبت هنر تعزیه در فهرست میراث جهانی به یونسکو ارسال شد.
همچنین برگزاری نمایشگاه کتاب با موضوع سینما، حضور سینماگران و هنرمندان، پیشکسوتان سینما، حضور هنرمندان نقاش برای تصویرگری سینماگران حاضر در این مجموعه فرهنگی و نمایش نخستین تصاویر سینمای ایران « فیلم‌های میرزا ابراهیم خان عکاس باشی» در محوطه باز از دیگر برنامه‌های موزه سینما در روزجمعه 22 شهریور است.
علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای موزه سینما به آدرس http://cinemamuseum.ir/ مراجعه کنند.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین