تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
plusresetminus
حزب الله:دولت انتقالی سودان به ریاست عبدالله حمدوک در برابر رئیس دادگستری و شورای حاکمیتی سوگند یاد کرد.
۰
کد مطلب : ۲۰۶۳۶۷
دولت سودان سوگند یاد کرد/توافق بر سر مذاکره مستقیم با گروه‌های مسلح
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،وزرای دولت انتقالی روز یکشنبه در برابر  عبدالفتاح البرهان، رئیس دادگستری و عبدالله حمدوک، نخست‌وزیر سودان سوگند یاد کردند.
در پی ادای سوگند دولت جدید که اولین دولت پس از براندازی عمر البشیر، رئیس‌جمهوری پیشین سودان است، اولین نشست آن با حضور اعضای شورای حاکمیتی برگزار شد. در این نشست، رهبران جبهه انقلابی سودان موافقت خود را با مذاکره در راستای انجام تدابیر امنیتی فوری، اصلاح سرویس امنیتی و تشکیل ارتش یکپارچه اعلام کردند.
امروز (دوشنبه) جوبا، پایتخت سودان جنوبی میزبان مذاکرات مستقیم میان هیات رسمی سودان و گروه‌های مسلح مخالف دولت خواهد بود. قرار است هیاتی به ریاست محمد حمدان دقلو، عضو شورای حاکمیتی سودان با نمایندگان جبهه انتقالی سودان و برخی جنبش‌های دیگر همچون "جنبش مردمی- شاخه شمال" به ریاست عبدالعزیز الحلو و دیگر جنبش‌ها دیدار کند.
حمدوک پنجشنبه در نشستی خبری از تشکیل کابینه و تعیین چهار وزیر خبر داده و تاکید کرده بود، اولویت دولت آتی توقف جنگ و ایجاد صلح پایدار است.
بر اساس سند قانون اساسی امضا شده میان شورای نظامی و نیروهای ائتلاف آزادی و تغییر، دولت بر دوره انتقالی ۳۹ ماهه به رهبری شورای حاکمیتی که ریاست آن میان نمایندگان ارتش و غیر نظامی‌ها در گردش است، نظارت خواهد کرد تا پس از آن انتخابات سراسری برگزار شود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین