تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
plusresetminus
حزب الله:وزیر کار و امور بازنشستگی انگلیس در اعتراض به عملکرد نخست وزیر در نحوه مدیریت امور مربوط به برگزیت این سمت استعفا کرده است.
۰
کد مطلب : ۲۰۶۳۴۳
تشدید بحران در کابینه انگلیس/ یک وزیر دیگر استعفا کرد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،در حالی که مخالفت ها با خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا تشدید شده و اوضاع برای بوریس جانسون نخست وزیر این کشور وخیم تر شده است، "امبر راد" وزیر کار و امور بازنشستگی انگلیس در اعتراض به عملکرد نخست وزیر در مدیریت برگزیت، از سمتش استعفا کرده است.
بر اساس این گزارش، امبر راد از عضویت در حزب محافظه کار انگلیس نیز استعفا کرده است. نخست وزیر انگلیس وعده داده است تا 31 اکتبر با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شود. ولی حزب محافظه کار با اخراج 21 نماینده خود پس از آنکه از طرح مخالفان برای جلوگیری از برگزیت بدون توافق حمایت کردند، عملا اکثریت را در پارلمان از دست داده است و این مساله شرایط را برای جانسون و حزب محافظه کار سخت تر از گذشته کرده است.

امبر راد که در همه پرسی 2016 میلادی به باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا رای داده بود، در اعتراض به اخراج نمایندگان شورشی حزب محافظه کار، تاکید کرد: این اقدام یک اهانت آشکار به دموکراسی بوده است. من از کابینه و عضویت در حزب محافظه کار استعفا می کنم. من دیگر بر این باور نیستم که خروج با یک توافق، مهمترین هدف دولت باشد.
ساندی تایمز نیز گزارش داده است که حداقل 6 عضو دیگر کابینه انگلیس نیز دیدگاه های مشابهی با امبر راد دارند.
جانسون بر این باور است که تنها راهکار برای پایان دادن به بحران برگزیت، برگزاری انتخابات جدید و زودهنگام است. وی خواستار برگزاری این انتخابات در روز 15 اکتبر یعنی دو هفته قبل از برگزیت شده است.
دو سوم نمایندگان پارلمان باید از طرح جانسون برای برگزاری انتخابات حمایت کنند ولی احزاب مخالف از جمله حزب کارگر اعلام کرده اند که تا زمانی که برگزیت بدون توافق از میز مذاکره حذف نشود یا قانونی که جانسون را مجبور به تاخیر در اجرای برگزیت کند، تصویب نشود، با برگزاری انتخابات زودهنگام موافقت نخواهند کرد.
دولت جانسون قصد دارد روز دوشنبه بار دیگر حمایت نمایندگان پارلمان برای برگزاری انتخابات زودرس را جلب کند ولی احزاب مخالف گفته اند که از این طرح پیشنهادی دولت حمایت نخواهند کرد.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین