کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

داستان قیمتی کنسرو تن ماهی

مهر , 16 شهريور 1398 ساعت 13:40

حزب الله:عضو هیات‌مدیره سندیکای صنایع کنسرو ایران گفت: با کاهش قیمت دلار و شروع فصل صید، پیش‌بینی می‌شود که قیمت کنسرو تن ماهی در بازار کاهش یابد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمد مختاریانی، عضو هیات‌مدیره سندیکای صنایع کنسرو ایران افزود: بسیاری از خانواده‌ها کنسرو تن ماهی را به‌عنوان یک وعده غذایی به‌دلیل داشتن امگا ۳ و نداشتن هیچ‌گونه مواد افزودنی، در سبد غذایی خود استفاده می‌کردند؛ اما با بالا رفتن قیمت، مجبور به حذف آن شده‌اند؛ چراکه در سال گذشته به دلیل حذف ارز دولتی ماهی و خروج از گروه کالایی یک، قیمت ماهی داخلی نیز از کیلویی ۱۰ هزار تومان به ۲۸ هزار تومان افزایش یافت و این موضوع، دلیل اصلی افزایش قیمت هر قوطی کنسرو تن ماهی به ۱۵ تا ۱۸ هزار تومان بوده است.

وی افزود: این افزایش قیمت باعث شد تا از ابتدای سال‌جاری، فروش بسیاری از کارخانه‌های تولیدی ۶۰ درصد کاهش یابد و حتی برخی از کارخانه‌ها تعطیل شدند.

مختاریانی تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم ماهی تن اکنون در بازار ۲۱ هزارتومان است؛ اما این روند کاهشی، استمرار خواهد داشت و قیمت به کمتر از ۱۵ هزارتومان می‌رسد؛ ضمن اینکه برای حفظ فرهنگ مصرف کنسرو ماهی، باید تمامی تولیدکنندگان و صیادان تلاش کنند تا با حمایت دولت، قیمت‌ها کاهش یافته و قدرت خرید مصرف‌کننده بالا برود تا تولید در این بخش پایدار باشد.


کد مطلب: 206236

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/206236/داستان-قیمتی-کنسرو-تن-ماهی

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com