کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاهش ۲۰ درصدی نرخ بلیت هواپیما از ۲۱ شهریور ۹۸ / قیمت بلیت هواپیما در اربعین ثابت است

باشگاه خبرنگاران جوان , 16 شهريور 1398 ساعت 12:30

حزب الله:دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: با توجه به کاهش نرخ ارز، از ۲۱ شهریور قیمت بلیت هواپیما در مسیر‌های پر تردد تا ۲۰ درصد هم کاهش می‌یابد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه کاهش نرخ ارز در روز‌های گذشته زمینه ساز کاهش قیمت بلیت هواپیما شده است گفت: به دلیل آنکه بسیاری از هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی بر اساس قیمت ارز است در نتیجه با توجه به روند نزولی قیمت ارز شرکت‌های هواپیمایی تصمیمی به کاهش میانگین ۱۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما در تمام مسیر‌های داخلی گرفته‌اند.

او ادامه داد: از ۲۱ شهریور ماه قیمت بلیت هواپیما در تمام مسیر‌های داخلی به طور متوسط ۱۰ درصد کاهش می‌یابد و در مسیر‌های پر تقاضا تا ۲۰ درصد هم کاهش قیمت بلیت ادامه خواهد داشت.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: به طور مثال قیمت بلیت مشهد با توجه به عوارض خروج هم اکنون ۷۵۴ هزار و ۶۰۰ تومان است که در نرخ جدید به ۷۰۰ هزار تومان کاهش می‌یابد.
 
او بیان کرد: در صورتی که قیمت ارز همچنان روند نزولی داشته باشد کاهش قیمت بلیت هواپیما ادامه دار خواهد بود و شرکت‌های هواپیمایی جهت تسهیل تردد مسافران و همچنین آسایش آن‌ها تصمیم به کاهش قیمت بلیت هواپیما گرفته‌اند.

اسعدی سامانی درباره قیمت بلیت هواپیما در ایام اربعین هم گفت: به دلیل آنکه سوداگران و دلالان، بازار سیاه برای ایام اربعین ایجاد نکنند شرکت‌های هواپیمایی تصمیم گرفته‌اند که نرخ ثابتی برای نجف و کربلا اعلام کنند البته هنوز تصمیم شرکت‌های هواپیمایی قطعی نشده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی از تمامی ظرفیت‌ خود جهت تردد راحت‌تر مسافران استفاده می کنند و با توجه به لغو روادید کشور عراق امسال اشتیاق زائران برای سفر به کربلا و نجف بسیار بیشتر خواهد شد.

اسعدی سامانی تاکید کرد: شرکت‌های هواپیمایی جهت تامین سوخت هواپیما‌های خود با فرودگاه نجف رایزنی‌های بسیاری کرده‌اند تا مشکل سوخت در این ایام برای هواپیما‌های ایرانی ایجاد نشود.
 


کد مطلب: 206216

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/206216/کاهش-۲۰-درصدی-نرخ-بلیت-هواپیما-۲۱-شهریور-۹۸-قیمت-اربعین-ثابت

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com