تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
plusresetminus
حزب الله:نخست‌وزیر انگلیس با انتشار اولتیماتوم نهایی خود درباره بریگزیت به نمایندگان مخالف پارلمان هشدار داد اگر مجلس عوام همچنان بخواهد از بریگزیت بدون توافق ممانعت به عمل آورد خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام طی ماه آینده خواهد شد.
۰
کد مطلب : ۲۰۵۹۴۰
یا حمایت از بریگزیت بدون توافق، یا برگزاری انتخابات در ۱۴ اکتبر
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،  انتظار می‌رود قانونگذاران انگلیسی امروز (سه‌شنبه) برنامه‌ای را که می‌تواند کنترل دستور کار پارلمان را در دست قانونگذاران مخالف استراتژی بریگزیت بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور قرار دهد، به رای بگذارند. در صورت تصویب این طرح، قانونگذاران سپس به دنبال تصویب لایحه‌ای خواهند بود که جانسون را به درخواست تمدید مهلتی دیگر برای بریگزیت وامی‌دارد.
جانسون در نشست اضطراری کابینه به نمایندگان محافظه‌کار و سپس در سخنان تلویزیونی خود گفت که تحت هیچ شرایطی برنامه خروج از اتحادیه اروپا در ۳۱ اکتبر تغییر نمی‌کند.
او در سخنان خود که با شعارهای معترضان در خارج از دفتر نخست‌وزیری همراه بود گفت که خواهان انتخابات زودهنگام نیست.
به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد آگاه وابسته به دولت جانسون در این باره اظهار کرد، اگر مخالفان استراتژی بریگزیت جانسون بتوانند دولت را در پارلمان شکست دهند، نخست وزیر انگلیس نخستین گام خود را برای اعلام انتخابات برخواهد داشت و طرح آن را به پارلمان ارائه خواهد کرد.
این مقام آگاه اظهار کرد: اعضای پارلمان با انتخابی بسیار ساده روبه‌رو خواهند بود. اگر به جانسون فرصت مذاکره دهند، این بهترین فرصت برای انگلیس خواهد بود تا به توافقی دست یابد اما اگر به توقف روند مذاکرات و مخالفت با امکان مذاکره انگلیس برای رسیدن به توافق رای دهند، باید به پیامدهای آن هم بیندیشند.
به گفته این مقام انگلیسی، پیش‌بینی‌ می‌شود طرح برگزاری انتخابات روز چهارشنبه به رای گذاشته شود و برای تصویب نیازمند دو سوم آرا از ۶۵۰ کرسی مجلس عوام خواهد بود و در صورت تصویب احتمالا در روز ۱۴ اکتبر برگزار خوهد شد.
وی افزود، در حالی که جانسون خواستار برگزاری انتخابات نیست، قانونگذاران باید آگاه باشند که چنین طرحی پیامد تصمیم آنان برای دادن رای علیه دولت در جلسه سه‌شنبه خواهد بود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین