کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در اظهاراتی توهین آمیز؛

سفیر گردشگری برزیل رئیس جمهور فرانسه را «دلقک» خواند!

مهر , 12 شهريور 1398 ساعت 9:23

حزب الله:
سفیر گردشگری برزیل در واکنش به انتقاد دولت فرانسه از نحوه مقابله برزیل با آتش سوزی در جنگلهای آمازون با انتشار یک پیام ویدئویی در توئیتر رئیس جمهور فرانسه را یک «دلقک» خواند!


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،«رنزو گراسی» سفیر گردشگری برزیل و رزمی کار سابق هنرهای رزمی ترکیبی روز دوشنبه در واکنش به انتقاد رئیس جمهور فرانسه از نحوه مقابله دولت برزیل با آتش سوزی در جنگلهای آمازون با انتشار یک پیام ویدئویی بر روی صفحه توئیتر خود ضمن تهدید «امانوئل ماکرون» به مرگ، بانوی اول کاخ الیزه را مورد توهین لفظی قرار داد.
گراسی ۵۲ ساله که ماه گذشته از سوی «ژایر بولسونارو» رئیس جمهور برزیل به سمت سفیر گردشگری منصوب شد، در پی انتشار اخبار آتش سوزی در جنگلهای آمازون با چالشهای فراوانی برای جلب گردشگر خارجی به برزیل مواجه شد.
وی در این پیام توئیتری گفت: «تنها آتشی که شعله ور است، آتشی است که اکنون در قلب مردم برزیل و قلب رئیس جمهورمان وجود دارد، تو [خطاب به ماکرون] دلقک اگر به اینجا بیایی، گردن، آن گردن نحیف، فشرده خواهد شد».
وی در گفتگو با شبکه خبری برزیل به بانوی اول فرانسه نیز توهین کرد و گفت که «این واقعیت که [ماکرون] با یک اژدها زندگی می کند، از او یک کارشناس آتش نشان نمی سازد. او زنی نازیبا است، برادر من».
گفتنی است که این اظهارات موهن سفیر گردشگری برزیل در بحبوحه تشدید تنشها میان دو کشور بیان شد. رئیس دولت فرانسه آتش سوزی جنگلهای آمازون را یک «بحران بین المللی» خواند و تأکید کرد که این مسئله در نشست جی هفت به عنوان یک دستور کار مطرح خواهد شد. در واکنش به اظهارات ماکرون، بولسونارو اولویت دادن به این موضوع را «یادآور ذهنیت استعماری دانست که در قرن بیست و یکم محلی از اعراب ندارد».


کد مطلب: 205882

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/205882/سفیر-گردشگری-برزیل-رئیس-جمهور-فرانسه-دلقک-خواند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com