کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شهروندان انگلیسی: دیکتاتوری را سرنگون کنید

twitter

میزان , 10 شهريور 1398 ساعت 10:32

حزب الله:تصمیم نخست وزیر انگلیس برای تعلیق پارلمان این کشور موج گسترده‌ای از انتقادات علیه دیکتاتوری در این کشور را به همراه داشته است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،«بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس اخیرا برای ایجاد مانع در مسیر مخالفت نمایندگان با خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا خواستار تعلیق پارلمان تا ۱۴ اکتبر (۲۲ مهر) شد که این اقدام انتقادات گسترده در انگلیس را به همراه داشت.

این درخواست سبب می‌شود نمایندگان انگلیس فرصت کافی برای تصویب قانون لازم برای ممانعت از خروج انگلیس در ۳۱ اکتبر (۹ آبان) شود.
این اقدام بوریس جانسون موج گسترده‌ای از اعتراضات را در سراسر انگایس به همراه داشت و مردم این کشور اقدام بوریس جانسون تأیید آن از سوی ملکه انگلیس را دیکتاتوری توصیف کرده و خواهان توقف این روند شدند.

تظاهرات گسترده‌ای در شهرهای مختلف انگلیس در اعتراض به این تصمیم بوریس جانسون برگزار شد هزاران نفر از مردم انگلیس با حضور در خیابان‌ها اقدام جانسون را محکوم کردند.
اغلب شعارهای معترضان و پلاکاردهای حمل شده توسط آن‌ها موضوع «دیکتاتوری» را هدف قرار داده است، به خصوص که ملکه انگلیس نیز موافقت خود را با این تصمیم بوریس جانسون مورد حمایت قرار داده است.

همچنین روزنامه گاردین در گزارشی با عنوان «بررسی گاردین از تقابل جانسون با پارلمان؛ دیکتاتوری بدون انتخاب» به این موضوع پرداخته است.
گاردین در این باره می‌نویسد: قدرت، تأثیر و ارتباط مجلس عوام هدف تهدید یک پوپولیست که برگزیت سخت را دنبال می‌کند، قرار گرفته است.
این روزنامه انگلیسی می‌نویسد: بوریس جانسون هیچ حکمی از سوی عموم مردم انگلیس ندارد و در حالی که تنها رأی ۰.۱۴ درصد از مردم انگلیس را کسب کرده به عنوان رئیس حزب محافظه کار انتخاب شده است.
بوریس جانسون چهارشنبه گذشته از ملکه انگلیس درخواست تعلیق موقت پارلمان این کشور را کرد؛ ملکه انگلیس نیز با این درخواست موافقت کرد و این موافقت، موج گسترده انتقادات با محوریت دیکتاتوری را علیه او در پی داشته است.

علاوه بر اعتراض گسترده مردم انگلیس و مقامات این کشور، کاربران رسانه‌های اجتماعی نیز اقدام بوریس جانسون و تأییدیه ملکه را هدف انتقادات خود قرار دادند.
کاربران توییتر در انگلیس هشتگ «دیکتاتوری را سرنگون کنیم» را به راه انداخته و با این هشتگ ملکه انگلیس را هدف انتقاد شدید قرار داده‌اند.
مردم انگلیس در واکنش به این اقدام می‌گویند که آزادی از سوی یک دیکتاتور غیرانتخابی که در راستای تمایلات یک «نخست وزیر غیرانتخابی» عمل می‌کند، تحت الشعاع قرار گرفته است.

یکی از کاربران در صفحه توییتر، ملکه انگلیس را مورد انتقاد شدید قرار داده و نوشته است: اگر او مخالف بود چرا اجازه داد که این اتفاق روی بدهد؟ او می‌دانست که این موضوع باعث ایجاد یک بحران می‌شود و در حالیکه او در حال گذراندن تعطیلات خود است کشور در حال از هم پاشیدن است تنها به این خاطر که «او» گفته است «بله».

یکی از نمایندگان حزب کارگر انگلیس در صفحه توییتر خود نوشته است: "ملکه ما را نجات نداد."

یک نویسنده انگلیسی در صفحه توییتر خود نوشت: "البته که ما باید دیکتاتوری را سرنگون کنیم. نه تنها به خاطر این که ملکه نشان داد که هیچ هدف اساسی بامعنایی ندارد بلکه به این دلیل تا زمانی که یکی از افراد تحت سلطه ملکه در خیابان‌ها می‌خوابد ثروت غیر قابل تصور او بی حرمتی به انسانیت است."

کاربر دیگری در انتقاد از ملکه نوشت: "اگر ما می‌خواهیم دیکتاتوری را از میان ببریم باید این کار را انجام دهیم زیرا آن‌ها تجاوزکار، قاتل، دزد مالیات هستند و اساسا از ثروتمندان حمایت می‌کنند."

یک صفحه توییتری در این باره می‌نویسد: "دیکتاتوری را سرنگون کنیم، زیرا ما شایسته بهتر از آن هستیم، یک جایگزین دموکراتیک توازن قدرت را میان دولت، نمایندگان پارلمان و رأی دهندگان را برقرار خواهد کرد."

کاربر دیگری در صفحه توییتر خود می‌نویسد: "اگر برگزیت می‌تواند به پایان دیکتاتوری منجر شود اتفاق بدی نباشد."

همچنین در صفحه توییتری یک کاربر انگلیسی آمده است: "مطمئن نیستم که مسئول این رویدادها کیست، اما باید بگویم کاملا آشکار است که دیکتاتوری باید سرنگون شود."


کد مطلب: 205712

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/205712/شهروندان-انگلیسی-دیکتاتوری-سرنگون-کنید

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com