تاریخ انتشاريکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
plusresetminus
حزب الله:وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه اقتصاد مقاومتی با محوریت بهبود شاخص های کسب و کار در این وزارتخانه، گفت: وزارت صمت باید پیشتاز همه دستگاه های دولتی در ارائه خدمات الکترونیک در سطح کشور باشد.
۰
کد مطلب : ۲۰۵۱۶۶
وزارت صنعت، معدن و تجارت باید پیشتاز ارائه خدمات الکترونیک در کشور باشد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،رضا رحمانی در این جلسه اظهار داشت: علیرغم حجم بالای خدمات قابل ارائه توسط وزارت صمت، باید اصل را بر احراز رتبه نخست ارائه خدمات الکترونیک و اصلاح جامع فرآیندها و دستور العمل ها قرار دهیم و در این راستا برنامه ریزی و اقدام کنیم.
وی افزود: یکی از محورهای هفتگانه برنامه های وزارت صمت، بهبود فضای کسب و کار با اولویت اصلاح فرآیندها، حذف و کاهش زمان صدور مجوزها، اصلاح قوانین و مقررات مانع تولید، شفاف سازی و ایجاد دسترسی آزاد به اطلاعات، مبارزه با فساد اداری و ایجاد و توسعه سامانه های جامع اطلاعاتی است که پیگیری جدی نتایج آن در دستور کار ویژه این وزارتخانه قرار دارد.
رحمانی خاطر نشان کرد: هدف جامع قانون بهبود کسب و کار حذف بسیاری از فرآیندهای اداری زائد است.
وی ادامه داد: توقف در مدیریت و ارائه خدمات به روش های سنتی نه تنها دستگاه های دولتی، بلکه در سایر حوز ها از جمله خود صنعت نیز موجبات زوال و نابودی است.
وزیر صمت تصریح کرد: باید به سمت حذف و یا کاهش نقاط ضعف سامانه های تخصصی و همینطور ادغام سامانه های مشابه حرکت کنیم.
رحمانی با اشاره به روند صدور برخی مجوزها از سوی وزارت صمت که مستلزم استعلامات سایر دستگاه هاست، گفت: باید در سایه تعاملات بین دستگاهی و همچنین با پیگیری های لازم این زمان را تا حد قابل قبولی کاهش دهیم.
وی افزود: تا حد ممکن باید امور را برای مردم تسهیل کنیم به گونه ای که در روند دریافت خدمات، این تسهیلات و تمهیدات اتخاذ شده برای آن ها کاملاً ملموس و محسوس باشد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: بخش دیگری که در حوزه صدور مجوزها باید مورد توجه ویژه باشد؛ موضوع اصلاح محتوایی برخی مجوزهای صادره است که می بایست در جزئیات مجوزها علاوه بر افزایش تمهیدات قانونی، روند تطبیق اطلاعات بیش از این تسریع و بروکراسی حاکم کاهش قابل قبولی داشته باشد.
رحمانی تصریح کرد: استفاده از فناوری های نوین در راستای تسهیل امور، امروزه دارای اهمیت فراوانی است و سامانه های الکترونیکی ابزار کار ما به شمار می آیند که مطلبد برای توسعه و افزایش خدمات آن ها برنامه ریزی بهتری انجام گیرد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: برای حل مشکلات باید از دید خود مردم، مسائل را مورد توجه و اصلاح قرار دهیم تا رضایت عمومی هم به صورت حداکثری حاصل شود.
منبع : وزارت صنعت، معدن و تجارت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین