تاریخ انتشاريکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
plusresetminus
حزب الله:طبق آمار بانک مرکزی، بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری ۳۴۲ میلیون و ۹۸۲ هزار کارت بانکی در قالب کارت برداشت، اعتباری، هدیه و کارت پول الکترونیک تا پایان خرداد ماه صادر کرده‌اند.
۰
کد مطلب : ۲۰۵۱۵۹
هر ایرانی چند کارت بانکی دارد؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، تازه ترین گزارش های آماری اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی از تعداد کل کارت‌های صادر شده توسط شبکه بانکی کشور تا پایان خرداد ماه 98 نشان می دهد که  بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری 342 میلیون و 982 هزار کارت بانکی در قالب کارت برداشت، اعتباری، هدیه و کارت پول الکترونیک تا پایان خرداد ماه صادر کرده‌اند.

با این حساب و توجه به جمعیت 80 میلیونی ایران می توان گفت که هر ایرانی حداقل 4 کارت بانکی در جیب دارد.

در  این گزارش آمار سه ماهه ابتدایی سال جاری در بخش‌های کارت برداشت، کارت اعتباری، کارت خرید یا هدیه و کارت‌های پول الکترونیک در دو قسمت استان تهران و سایر استان‌ها منتشر شده است؛ البته این آمار درحالی منتشر شده که گزارش اعلامی برخی بانک‌ها از جمله انصار، ایران زمین، توسعه صادرات، تجارت، پارسیان و پست بانک ایران در خصوص تعداد کارت‌های بانکی به روز نبوده و متعلق به سال‌های گذشته است.

بانک سپه رکورددار، بیشترین کارت برداشت 

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی تا پایان خرداد ماه بالغ بر 228 میلیون و 795 هزار و 831 کارت بانکی از نوع برداشت در شبکه بانکی صادر شده که بانک سپه با تعداد 38 میلیون و 528 هزار و 716 کارت، بیشترین صدور کارت برداشت در میان بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری کشور را داشته و بانک‌های ملی ایران، ملت، صادرات و کشاورزی  در رده های بعدی قرار دارند؛ از سویی دیگر بانک خاورمیانه کمترین تعداد کارت برداشت را در شبکه بانکی صادر کرده است.

استان تهران: آمار منتشر شده از صدور کارت برداشت در استان تهران حاکی از آن است که در پایتخت بالغ بر 43 میلیون و 480 هزار و 415 کارت بانکی توسط شبکه بانکی صادر شده که از این میان بیشترین سهم از کارت‌های بانکی صادره متعلق به بانک‌های سپه، ملی و ملت است.

سایر استان‌ها: آمار نشان می‌دهد در سایر استان‌های ایران در حدود 183 میلیون کارت بانکی صادر شده که بانک سپه، ملی و ملت بیشترین کارت صادر شده را در اختیار خود دارند.

صدور بیش از 2 میلیون کارت اعتباری/ بانک ملت بیشترین کارت اعتباری را صادر کرد 

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی تا پایان خرداد ماه بالغ بر دو میلیون و 687 هزار و 721 کارت بانکی از نوع اعتباری در شبکه بانکی صادر شده که بانک ملت با تعداد یک میلیون و 213 هزار و 20 کارت، بیشترین صدور کارت اعتباری در میان بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری کشور را داشته است.

استان تهران: آمار منتشر شده از صدور کارت اعتباری در استان تهران حاکی از آن است که در پایتخت بالغ بر 592 هزار و 308 کارت بانکی اعتباری توسط شبکه بانکی صادر شده که از این میان بیشترین سهم از کارت‌های اعتباری صادره متعلق به بانک‌های ملت، پارسیان و سپه است.

سایر استان‌ها: آمار نشان می‌دهد در سایر استان‌های ایران در حدود دو میلیون و 687 هزار کارت بانکی از نوع اعتباری صادر شده که بانک سپه، ملی، ملت بیشترین کارت صادر شده را در اختیار خود دارند.

بانک ملی، رکورد دار صدور کارت هدیه 

جدیدترین گزارش بانک مرکزی در خصوص کارت‌ها بانکی نشان از صدور بالغ بر 109 میلیون و 519 هزار و 847 کارت خرید یا هدیه در سطح کشور توسط شبکه بانکی دارد که بانک ملی ایران با صدور 24 میلیون و 976 هزار کارت هدیه در رتبه نخست این جدول قرار گرفته و پس از آن نیز بانک‌های پارسیان و سپه قرار دارند.

استان تهران: آمار منتشر شده از صدور کارت خرید یا هدیه در استان تهران حاکی از آن است که در سطح استان تهران بالغ بر 48 میلیون و 687 هزار و 368 کارت بانکی اعتباری توسط شبکه بانکی صادر شده که از این میان بیشترین سهم از کارت‌های هدیه صادره متعلق به بانک‌های پارسیان، سپه و ملی است.

سایر استان‌ها: آمار نشان می‌دهد در سایر استان‌های ایران در حدود 60 میلیون و 832 هزار کارت بانکی خرید یا هدیه صادر شده که  بانک ملی با حدود 17 میلیون صدور کارت هدیه بیشترین سهم از این بازار را در شهرستان‌ها داشته است.

کارت‌های پول الکترونیک 

این گزارش حاکی است که بالغ بر یک میلیون و 978 هزار کارت پول الکترونیک توسط بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری در دوره مورد بررسی صادر شده که حدود 374 هزار کارت در استان تهران و یک میلیون و 604 هزار کارت بانکی نیز به سایر استان‌ها ارتباط دارد؛ لازم به ذکر است که عمده بازار کارت پول الکترونیک در اختیار بانک ملت است.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین