کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قیمت رب گوجه فرنگی کاهش می‌یابد/ سازمان مرکزی تعاون روستایی مکلف به خرید حمایتی گوجه فرنگی شد

وزارت صنعت، معدن و تجارت , 2 شهريور 1398 ساعت 14:19

حزب الله:ستاد تنظیم بازار با توجه به کاهش قیمت گوجه فرنگی و به منظور جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان و از بین رفتن انگیزه تولید این محصول در سال های آتی ، سازمان مرکزی تعاون روستایی را مکلف کرد نسبت به خرید حمایتی گوجه فرنگی در قالب ساز و کارهای تعریف شده برای آن سازمان اقدام کند.


 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سقف قیمت تعیین شده 1100 تومان به ازای هرکیلوگرم تحویل درب مراکز خرید است و پیش بینی شده است سازمان تعاون روستایی با عقد قرارداد با کارخانجات رب سازی نسبت به فروش گوجه فرنگی خریداری شده و یا فرآوری آن اقدام کند.
همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف به تأمین و اختصاص منابع مورد نیاز برای اجرای طرح فوق از طریق بانک های عامل می باشند.
بر اساس این گزارش عملیات خرید حمایتی با قیمت مصوب تا زمان تعدیل و تثبیت قیمت به تشخیص وزارت جهاد کشاورزی ادامه خواهد داشت.
سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان مکلف به محاسبه هزینه های تبعی اجرای طرح برای تأمین هزینه های مذکور از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور است.
بر اساس این گزارش مقرر شد، دفتر مقررات صادرات و واردات با دعوت از سازمان ملی استاندارد و سازمان غذا و دارو نسبت به تعریف استانداردهای مورد نیاز برای صادرات رب گوجه فرنگی در قالب نوع بسته بندی، احجام بسته بندی و ... اقدام تا مقدمات لازم برای صدور مجوز صادرات رب گوجه فرنگی در احجام بالاتر از 3 و 5 کیلوگرمی فراهم شود.
همچنین سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با توجه به کاهش نرخ گوجه فرنگی نسبت به اصلاح نرخ رب گوجه فرنگی اقدام و قیمت اصلاحی در سامانه 124 اطلاع رسانی شود.


کد مطلب: 205061

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/205061/قیمت-رب-گوجه-فرنگی-کاهش-می-یابد-سازمان-مرکزی-تعاون-روستایی-مکلف-خرید-حمایتی

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com