تاریخ انتشارشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
plusresetminus
حزب الله:فرسوده بودن بافت، ریزدانه بودن قطعات و نامناسب بودن شبکه معابر از عمده‌ترین مشکلات تپه اسلام‌آباد است که با اصلاح، تملک، تفکیک و تجمیعِ مجدد، حوزه سکونتی استانداردی در این محدوده به وجود می آورد.
۰
کد مطلب : ۲۰۵۰۵۸
بازآفرینی اسلام آباد با تملک، تفکیک و تجمیع / رهایی از مشکلات با همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان محقق می‌شود
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،احدالله احمدی پرگو  با اشاره به این که تپه اسلام‌آباد در دو حوزه مسکونی و عمومی تعریف می شود، گفت: حوزه مسکونی اسلام‌آباد ۱۰۵ هکتارو حوزه عمومی آن ۷۰ هکتار وسعت دارد. 
 به گفته وی؛ حوزه مسکونی منطقه اسلام‌آباد در قالب بافت فرسوده، سکونت‌گاه‌های غیررسمی وبحث بازآفرینی در حال پیگیری است.
معاون شهردار کرج با اشاره به راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری در این منطقه افزود: فرسوده بودن بافت منطقه، ریزدانه بودن قطعات، نامناسب بودن شبکه معابر و معضلات زیست محیطی عمده‌ترین مشکلات تپه اسلام‌آباد است که تلاش می کنیم با اصلاح، تملک، تفکیک و تجمیع مجدد، حوزه سکونتی استانداردی در این محدوده به وجود بیاوریم.
وی با بیان این که شهرداری در حوزه مسکونی در حال فعالیت در این منطقه است، اظهار داشت: در حوزه عمومی نیز طرح‌های لازم تهیه شده و شورای شهر نیز بودجه خوبی برای آن پیش بینی کرده است.
تشکیل شورای راهبری برای رفع مشکلات منطقه اسلام‌آباد
پرگو گفت: برای اجرایی کردن تصمیمات در حوزه عمومی شورایی تحت عنوان شورای راهبری ایجاد شده که رییس آن شهردار کرج و اعضای آن معاون شهرسازی، معاون فنی و عمرانی و رییس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج است.
وی ادامه داد: با تاکید شهردار کرج مشکلات موجود به صورت هفتگی در این شورا مطرح شده و تصمیمات اجرایی گرفته می شود.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج با اشاره به تشکیل کمیته فنی برای حوزه عمومی اسلام‌آباد یادآور شد: محوطه‌سازی و اصلاح شبکه معابر منطقه اسلام‌آباد امسال برنامه ریزی و اجرایی می شود.
به گفته وی؛ ایجاد کاربری‌های ورزشی، تفریحی، گردشگری، تجاری و گذران اوقات فراغت از دیگر موضوعاتی است که تلاش می‌شود با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذران در این منطقه شکل بگیرد.  
 
منبع : کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین