تاریخ انتشارشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷
plusresetminus
حزب الله: پوریان گفت:با توجه به مازاد انباشت دام، دامداران حاضرند لاشه گوساله و گوسفند را به طور مستقیم با نرخ مناسب در بازار عرضه کنند.
۰
کد مطلب : ۲۰۵۰۴۸
میدان داران اجازه کاهش قیمت گوشت را نمی‌دهند/نرخ هر کیلو دام زنده ۴۹ هزار تومان
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور با اشاره به اینکه بازار دام سبک و سنگین در رکود به سر می‌برد، اظهار کرد: اگرچه دامداران به سبب انباشت دام در واحد‌های دامداری در سخت‌ترین شرایط قرار دارند، اما مغازه داران همواره سعی می‌کنند دام را با نرخ‌های بالایی در بازار عرضه کنند.

وی افزود: با توجه به مازاد انباشت دام، دامداران حاضرند هر کیلو لاشه گوساله را با نرخ ۷۲ هزار و لاشه گوسفندی را ۸۵ هزار تومان به طور مستقیم در بازار عرضه کنند، اما میدان داران اجازه کاهش قیمت گوشت در بازار را نمی‌دهند.

پوریان ادامه داد: بنابر رایزنی‌های صورت گرفته باید شرایطی برای دامداران فراهم شوند تا بتوانند دام تولیدی را به طور مستقیم کشتار و عرضه کنند؛ که متاسفانه علی رغم برگزاری ۲ جلسه در خصوص عرضه مستقیم لاشه با فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشندگان گوشت، اما تاکنون به بهانه‌های مختلف جوابی دریافت نکردیم.

پوریان قیمت هر کیلو دام سبک درب دامداری را ۳۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که به سبب سودجویی عوامل واسطه، هر کیلو دام با نرخ ۴۷ تا ۴۹ هزار تومان در میادین عرضه می‌شود.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام زنده وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به شرایط بارندگی و رویش مناسب علوفه در صحرا، دامداران با مازاد انباشت دام روبرو هستند.

پوریان در پایان تصریح کرد: با وجود انباشت دام در واحد‌ها انتظار می‌رود که قیمت گوشت در بازار کاهش یابد، اما چوبداران و میدان داران به دلیل سودجویی بیشتر تمایلی به کاهش قیمت ندارند و همچنان با مطرح کردن کمبود عرضه، سعی دارند سود‌های فعلی خود را حفظ کنند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین