تاریخ انتشارشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
plusresetminus
تشریح عروسکی توسط عروسکی دیگر

این نمایش عروسکی است اما نه برای کودکان

حزب الله:کارگردان نمایش عروسکی «تصعید» با بیان اینکه این نمایش برای مخاطب بالای ۱۰ سال است، گفت: در این نمایش با یک کاراکتری مواجه هستیم که بدون گفتن دیالوگی جنازه عروسک دیگری را تشریح می‌کند.
۰
کد مطلب : ۲۰۵۰۴۳
این نمایش عروسکی است اما نه برای کودکان
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،نمایش «تصعید» به کارگردانی محمد صاحبی که روایتی از عروسکی را روی صحنه برده که مشغول تشریح کردن یک جنازه است از شروع اجراهای این نمایش در کارگاه نمایش تئاتر شهر خبر داد و گفت: نمایش «تصعید» از ۳۱ مردادماه روی صحنه رفته و ۱۴ شب اجراهایش ادامه پیدا خواهد کرد.
او ادامه داد: ناهید وثیقی و مصطفی اوصانلوی نویسندگی این نمایش را برعهده داشتند، این در حالی است که «تصعید» هیچ دیالوگی ندارد و ما تنها شاهد تشریح شدن جنازه یک عروسک توسط عروسک دیگری هستیم. آوا عقدایی، مهگل صابری و مهنوش نراقی بازی‌دهندگان عروسک‌های این نمایش هستند که به شیوه تاپ‌تیبل اجرا می‌شود و اندازه عروسک اصلی ما حدود ۶۵ سانتی‌متر است و سعی شده تناسب اندام‌ها به درستی صورت بگیرد.
این کارگردان با اشاره به تغییراتی که برای اجرای این نمایش ایجاد شده، توضیح داد: ما برای این اجرا سعی کردیم صحنه را کامل‌تر کنیم و به جزئیات بپردازیم و به نوعی صحنه‌ را روتوش کرده‌ایم. البته ساختار عروسک هم تغییراتی داشته و نقص‌های حرکتی او را اصلاح کردیم تا طبیعی‌تر به نظر برسد. همه این تغییرات در حالی اتفاق افتاد که ما خودمان کارگاه عروسک‌سازی داریم و به همین دلیل توانستیم در هزینه‌های خودمان مقداری صرفه‌جویی کنیم.
به گزارش ایسنا از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به موسیقی و طراحی صدا: سید سینا موسوی، مشاور کارگردان: سیاوش آزادی، دستیاران کارگردان: ملیکا میرعزیزی، آفرین بهشتی، طراحی و ساخت عروسک: مهنوش نراقی، محمد صاحبی، طراحی و ساخت برد الکتریکی نور: حامد سرگلین اشاره کرد.
نمایش «تصعید» پیش از این در هفدهمین جشنواره عروسکی تهران مبارک و سی‌وهفتمین جشنواره تئاتر فجر اجرا شده است.
انتهای پیام
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین