تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
plusresetminus
حزب الله:منابع عراقی از نشست ویژه عادل عبدالمهدی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با فرماندهان حشد شعبی عراق خبر دادند.
۰
کد مطلب : ۲۰۴۸۹۴
نشست ویژه عبدالمهدی با فرماندهان حشد شعبی عراق
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، منابع عراقی از نشست ویژه عادل عبدالمهدی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با فرماندهان حشد شعبی عراق خبر دادند.
این نشست پس از آن رخ می دهد که حشد شعبی اعلام کرد که هر هواپیمایی که بدون مجوز بغداد بر فراز مقرهای حشد شعبی به پرواز درآید را ساقط خواهد کرد.
شایان ذکر است که ابومهدی المهندس معاون هیئت حشد شعبی عراق گفته بود: ما در عین حال که این جزییات را  و طرح های آتی برای حذف برخی شخصیت های جهادی و حامی حشد شعبی را فاش می کنیم؛ اعلام می داریم که مسئول اول و آخر آنچه رخ داده است نیروهای آمریکایی هستند و ما آنها را از این روز به بعد مسئول می دانیم و گزینه ای نداریم مگر دفاع از خودمان و مواضعمان با سلاحی که در اختیار داریم و یا با به کارگیری سلاح پیشرفته تر. ما در طول این مدت منتظر تمام شدن تحقیقات در این موضوع بودیم. ما به اطلاع فرماندهی عملیات مشترک رساندیم که ما هر هواپیمای خارجی که بدون مجوز دولت عراق بر فراز مقرهای ما به پرواز درآید را متجاوز قلمداد می کنیم و با آن برخورد می کنیم و از همه ابزار بازدارندگی برای ممانعت از هدف قرار گرفتن مواضع خود استفاده خواهیم کرد.
ابومهدی المهندس با بیان اینکه ارتش آمریکا بر حریم هوایی عراق مسلط است و مجوز شناسایی را مورد سوء استفاده قرار می دهد، افزود: ارتش آمریکا از حریم هوایی عراق برای اهداف غیرنظامی و نظامی بهره می برد و سپس در حالی که مانع از تحرک هواپیماهای ارتش عراق می شود به هواپیماهای آمریکایی و اسرائیلی اجازه حملات مکرر را می دهد و این را مراکز پژوهشی آمریکایی و سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این باره عیان کرده اند.
عباس صروط عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز چهارشنبه ۲۱ آگوست ۲۰۱۹ درباره هدف قرار گرفتن مراقد دینی در عراق برای ایجاد فتنه در این کشور هشدار داد.
وی افزود: هر چیزی در عراق ممکن است به ویژه پس از حملات هوایی علیه مراکز حشد شعبی در آمرلی، بغداد و بلد. انفجارهای مراکز حشد شعبی بی ارتباط با رژیم صهیونیستی نیست و ما هر اقدامی از سوی اسرائیل برای ایجاد فتنه در عراق را بعید نمی دانیم.
این عضو کمیته امنیت در پارلمان عراق از دولت این کشور خواست که موضع روشن و شجاعانه در مقابله با این حملات انجام دهد.
وی بیان کرد: دولت نباید در این زمینه سکوت کند و باید برای ملت عراق روشن کند که عامل این حملات اسرائیل است یا آمریکا. ملت عراق تاکنون از این حملات چیزی نمی داند و اخبار هدف قرار گرفتن را از رسانه ها و شبکه های اجتماعی دریافت می کند.
صروط تاکید کرد: درباره ادامه سکوت دولت عراق در قبال این حملات هشدار می دهم زیرا ادامه سکوت یعنی ادامه حملات و چه بسا مراقد دینی برای ایجاد فتنه در عراق هدف قرار گیرد.
کریم علیوی نماینده کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد: آنچه در پایگاه هایی بلد در استان صلاح الدین و پادگان الصقر در جنوب بغداد رخ داد در واقع حمله اسرائیل با اطلاعات دقیق آمریکاییها بود.
وی افزود: هواپیماهای اسرائیلی با اطلاعات دقیق و پوشش هوایی آمریکایی اهداف نظامی و امنیتی را در داخل عراق هدف قرار داده اند.
علیوی تاکید کرد: آنچه رخ می دهد نقض آشکار حاکمیت عراق و تعدی آشکار به همه قوانین و عرف بین المللی است.
این نماینده از دولت عراق خواست که با این موضوع به شکل سهل انگارانه رفتار نکند.
وی بیان کرد: باید سیستم دفاعی ما آماده واکنش به هر حمله هوایی به عراق باشد.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین