تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
plusresetminus
حزب الله:سازمان ملل متحد هشدار داد که در صورت عدم پرداخت سهمیه از سوی کشورها، ۲۲ برنامه کمک رسانی به یمن متوقف خواهد شد.
۰
کد مطلب : ۲۰۴۸۹۳
سازمان ملل در مورد توقف برنامه های کمک رسانی به یمن هشدار داد
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سازمان ملل متحد وضعیت یمن را پس از جنگی چهارساله که به کشته شدن دهها هزار تن و گرسنگی و قحطی برای میلیونها نفر انجامیده است، بدترین بحران  انسانی در جهان نامید و هشدار داد که چنانچه کشورها سهمیه مالی خود با ارزشی بالغ بر یک میلیارد دلار را به صندوق سازمان ملل نپردازند، ۲۲ برنامه کمک رسانی و «نجات بخش» در یمن ناگزیر متوقف خواهد شد.
گفتنی است که در ماه فوریه سال جاری، بسیاری از کشورهای جهان متعهد شدند که مبلغ ۲.۶ میلیارد دلار به برنامه های کمک رسانی سازمان ملل کمک مالی نمایند، اما «لیز گراند» هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن می گوید که تاکنون کمتر از نیمی از مبلغ موردنظر دریافت شده است.
بنا به اعلام سازمان ملل، از مجموع ۳۴ برنامه کمک رسانی مهم در یمن تنها سه برنامه برای امسال تأمین بودجه شده است و ۲۲ برنامه نجات بخش دیگر ناگزیر ظرف دو ماه آتی متوقف خواهند شد.
لیز گراند با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «ما به شدت نیازمند دریافت کمکهای مالی هستیم که وعده اش داده شده بود. در صورتی که پول به دست ما نرسد، مردم جان خود را از دست می دهند».
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین