تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
plusresetminus
حزب الله:رئیس دامپزشکی خرم‌دره گفت: شهروندان به شایعاتی که باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود، توجهی نکرده و به تهیه گوشت قرمز از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی اقدام کنند تا نسبت به سلامت گوشت اطمینان داشته باشند.
۰
کد مطلب : ۲۰۴۸۷۲
پای سل حیوانی به فضای مجازی خرم‌دره کشیده شد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مهدی حیدری با اشاره به تصاویر گوشت منتشره در فضای مجازی شهرستان خرم‌دره و ادعای آلوده بودن آن با سل حیوانی، عنوان کرد: کارشناسان ادارات دامپزشکی در همه کشتارگاه‌های دام و طیور مستقر بوده و نسبت به بازرسی از یکایک لاشه‌ها اقدام می‌کنند.
وی تصریح کرد: برخی از بیماری‌های دام و طیور قبل از کشتار و از روی علائم بالینی قابل تشخیص و برخی از آن‌ها از روی امعا و احشا، لاشه و قطعات گوشت توسط کارشناسان دامپزشکی تشخیص و حسب مورد از چرخه مصرف انسانی خارج می‌شوند.
این مسئول با اشاره به این‌که علل موجود در تصویر منتشره می‌تواند علل پاتولوژیک یا فیزیولوژیک داشته و تا زمانی که لاشه دام موجود نباشد قضاوت در این‌خصوص میسر نیست، بیان کرد: به همین دلیل هرگونه کشتار غیرمجاز دام در خارج از کشتارگاه به دلیل نبود بازرسی و نداشتن قابلیت تشخیص بیماری، مورد تایید دامپزشکی نیست.
رئیس دامپزشکی خرم‌دره با اشاره به سیاست دامپزشکی درباره بیماری سل، تصریح کرد: سیاست سازمان دامپزشکی کشور تست دام در دامداری‌ها و حذف دام‌های آلوده و جلوگیری از ورود گوشت آن به چرخه مصرف در صورت مثبت بودن است.
حیدری با تاکید بر این‌که توصیه شهروندان به شایعاتی که باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود توجهی نکرده و به تهیه گوشت قرمز از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی اقدام کنند و در این‌خصوص نسبت به سلامت گوشت اطمینان داشته باشند، خاطرنشان کرد: همچنین مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف مرتبط با فرآورده‌های خام دامی مراتب را به اطلاع اداره دامپزشکی برسانند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین