تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
plusresetminus
حزب الله:نتیجه تکان دهنده گزارش ژانویه ۲۰۱۹ اندیشکده RAND حاکی از آن است کره شمالی تا سال ۲۰۲۰ میلادی می‌تواند ۱۰۰ کلاهک اتمی داشته باشد.
۰
کد مطلب : ۲۰۴۸۵۰
کره شمالی می‌تواند تا سال 2020؛ 100 کلاهک اتمی داشته باشد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،به نقل از پایگاه نشنال اینترست، اندیشکده RAND مستقر در کالیفرنیا که روابط نزدیکی با ارتش آمریکا دارد در گزارش ژانویه ۲۰۱۹ خود یک واکنش جامع به تهدید کره شمالی را توصیه کرده و گفت: آمریکا و متحدانش در منطقه از جمله چین باید علاوه بر اقدامات دیپلماتیک چند جانبه برای متوقف کردن پیشرفت اتمی کره شمالی اقداماتی را برای کاهش خطر برنامه اتمی پیونگ‌یانگ اتخاذ کنند.
 
این اقدامات شامل همکاری آمریکا و کره شمالی حول محور روند‌ها و مکانیزم‌های مدیریت بحران، هماهنگی سه جانبه با سئول و توکیو در خصوص راه‌های مربوط به کاهش این تهدید و تسریع مذاکرات با چین در خصوص واکنش‌ها به سناریو‌های مختلف بحران است.

گزارش اندیشکده RAND توضیح می‌دهد: تهدیدات و اقدامات تحریک آمیز کره شمالی جو بی‌ثباتی را در شبه جزیره کره به وجود آورده است. توسعه کنونی تسلیحات اتمی و موشک‌های بالستیک کره شمالی احتمال استفاده از آن‌ها را علیه کشور‌های منطقه افزایش می‌دهد و به بی‌ثباتی‌ها در سراسر منطقه و ورای آن که قطعا بر منافع حیاتی آمریکا تاثیر خواهد گذاشت، دامن می‌زدند.

در ادامه این گزارش آمده است: کره شمالی برای شلیک مواد اتمی خود در حال ساخت یک زرادخانه بزرگ از موشک‌ها با برد‌های مختلف است. زرادخانه رو به رشد کره شمالی گزینه‌های متعددی را برای این کشور به منظور استفاده از تسیلحات اتمی‌اش فراهم خواهد کرد.

این اندیشکده افزود: کره شمالی بیش از ۶۵۰ موشک بالستیک کوتاه و میان برد دارد که قادرند شهر‌ها را در کره جنوبی، ژاپن و شرق چین هدف گیرند. اگر این موشک‌ها به صورت موفقیت آمیز و تسلیحات اتمی نصب شوند به کره شمالی اجازه خواهند داد تا پایگاه‌های نظامی و مراکز غیرنظامی در جنوب شرق آسیا را هدف گیرد.

اندیشکده RAND در گزارش خود گفت: اگر پیونگ یانگ در ساخت یک موشک دور برد موفق باشد می‌تواند گوآم، هاوایی، آلاسکا و شمال غرب آمریکا را هدف گیرد. پیونگ‌یانگ با زرادخانه متشکل از صد کلاهک اتمی و طیف وسیعی از موشک‌ها برای شلیک این کلاهک‌ها قادر است تا یک استراتژی جنگ اتمی را دنبال کند که برای آن کارآمد نیز خواهد بود.

این اندیشکده افزود: کره شمالی ممکن است در آغاز یک درگیری یک یا چند کلاهک اتمی را به عنوان هشدار شلیک کند و از ۲۰ تا ۶۰ سلاح اتمی برای حلمه به اهداف نظامی همچون مقر نیروها، پایگاه‌های هوایی و بنادر دریایی استفاده کند.

در ادامه این گزارش آمده است: ۳۰ تا ۴۰ کلاهک باقی مانده نیز برای حملات به شهر‌ها در کره جنوبی، ژاپن، چین و روسیه باقی خواهند ماند و اگر کره شمالی بتواند ابزار مناسب پرتاب را بسازد آمریکا را نیز هدف می‌گیرد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین