تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶
plusresetminus
حزب الله:شورای نظامی سودان و گروه‌های آزادی و تغییر (اپوزیسیون) سه‌شنبه‌شب رسما شورای حاکمیتی را که رهبری مرحله انتقالی را برعهده خواهد داشت، تشکیل دادند.
۰
کد مطلب : ۲۰۴۸۰۷
سودان رسما تشکیل شورای حاکمیتی را اعلام کرد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، به نقل از شبکه الجزیره، شمس الدین کباشی، سخنگوی شورای نظامی سودان اعلام کرد که یک دستور براساس قانون اساسی برای تشکیل شورای حاکمیتی متشکل از ۱۱ عضو و به ریاست عبدالفتاح البرهان که امروز (چهارشنبه)‌ سوگند یاد می‌کند، صادر شد.
وی افزود: عبدالفتاح البرهان دستوری را برای تشکیل شورای حاکمیتی به نحو زیر صادر کرد: عبدالفتاح البرهان رئیس شورا و با عضویت محمد حمدان دقلو، شمس الدین کباشی، یاسر العطا، ابراهیم جابر، حسن شیخ ادریس، محمد الفکی سلیمان، محمد حسن التعایشی، صدیق تاور کافی، عایشه موسی و رجاء نیکولا عبدالمسیح.
این سخنگو گفت که قرار است البرهان ساعت ۱۱ صبح امروز در مقابل رئیس دستگاه قضایی سوگند یاد کند.
شورای نظامی و گروه‌های آزادی و تغییر شنبه گذشته به صورت نهایی سند "بیانیه قانون اساسی" و "بیانیه سیاسی" درباره ساختار و تقسیم قدرت در دوره انتقالی را امضا کردند.
ساختار قدرت طی دوره انتقالی شامل سه شورا یعنی کابینه، شورای قانونگذاری و شورای حاکمیتی است که متشکل از ۱۱ عضو شامل شش غیرنظامی و پنج نظامی است. یک نظامی برای ۲۱ ماه اول ریاست این شورا را برعهده خواهد داشت و یک غیرنظامی ریاست ۱۸ ماه باقی‌مانده را برعهده دارد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین