کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سقوط ۱۰۰ درصدی قیمت گوجه فرنگی در بازار / لیموترش میناب ۷ تا ۱۳ هزار تومان

باشگاه خبرنگاران جوان , 28 مرداد 1398 ساعت 15:34

حزب الله:کارگر گفت: کاهش ۱۰۰ درصدی نرخ گوجه فرنگی نسبت به ماه قبل منجر شد هر کیلو گوجه فرنگی یک هزار و ۵۰۰ تومان بفروش برسد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران با اشاره به اینکه قیمت میوه‌های تابستانه در بازار روبه کاهش است، اظهار کرد: با توجه به فراوانی تولید، کمبودی در عرضه وجود ندارد که همین امر بر روند نزولی قیمت میوه در بازار تاثیر گذاشته است.

او با اشاره به اینکه ازدیاد تقاضا تاثیری بر قیمت میوه در بازار عید غدیر ندارد، افزود: با وجود فراوانی عرضه، جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر التهاب بازار نیست.

کارگر از افزایش ۲۰ درصدی قیمت موز در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو موز به سبب ازدیاد تقاضا همزمان با بازگشت حجاج با نرخ ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی قیمت هر کیلو انجیر زرد را ۶ تا ۱۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلوگرم انجیر سیاه ۳ تا ۷ هزار، انگور رطبی ۴ تا ۷ هزار، انگور عسگری ۵ تا ۷ هزار، آلبالو رسمی ۶ تا ۹ هزار، آلو سیاه ۳ تا ۶ هزار، آلو شابلون ۴ تا ۸ هزار، آلو قطره طلا ۳ تا ۸ هزار، توت فرنگی ۷ تا ۱۷ هزار، زغال اخته ۱۲ تا ۲۰ هزار، سیب گلاب ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار، شلیل انجیری ۴ تا ۸ هزار، شلیل سفید ۸ تا ۱۵ هزار، شلیل شبرنگ ۶ تا ۱۱ هزار، گلابی ۸ تا ۱۴ هزار، گیلاس تکدانه ۱۶ تا ۲۴ هزار، گیلاس صورتی ۵ تا ۹ هزار، هلو انجیری ۴ تا ۸ هزار و هلو هسته جدا ۴ تا ۱۰ هزار تومان است.

کارگر ادامه داد: هم اکنون هر کیلو انبه با نرخ ۱۲ تا ۱۸ هزار، خیار بوته‌ای یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، خیار گلخانه ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰، خربزه یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، طالبی یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ و هندوانه ۴۰۰ تا یک هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می‌شود.

این مقام مسئول نرخ هر کیلو بادمجان دلمه‌ای را یک هزار تا ۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلوگرم بادمجان قلمی ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰، بادمجان گلخانه‌ای ۳ تا ۵ هزار، بامیه ۵ تا ۱۱ هزار، پیاز زرد یک هزار تا ۲ هزار، سیر خشک ۵ تا ۱۰ هزار، سیب زمینی نو ۳ تا ۴ هزار و ۵۰۰، غوره آبگیری ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، غوره عسگری ۵ تا ۷ هزار و ۵۰۰، فلفل تند ریز ۵ تا ۸ هزار، فلفل شیرین ۱۰ تا ۱۶ هزار و فلفل دلمه‌ای سبز یک هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

او با اشاره به نرخ سایر صیفی در بازار افزود: هر کیلو کاهو پیچ سالادی با نرخ ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، کاهو رسمی یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، کرفس ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار، کلم بروکلی ۱۰ تا ۱۵ هزار، کلم سفید یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰، کلم قرمز یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، گل کلم گلخانه‌ای ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار، لوبیا سبز ۳ تا ۵ هزار، لیموترش میناب ۷ تا ۱۳ هزار و هویج ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان عرضه می‌شود.

کارگر نرخ هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قورمه) را یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ و سبزی خوردن ۲ تا ۳ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران با اشاره به اینکه قیمت گوجه فرنگی نسبت به ۲ ماه گذشته بیش از صد در صد کاهش داشته است، بیان کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو گوجه فرنگی یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان است، در حالیکه در ماه‌های اخیر نرخ در میدان مرکزی به ۹ هزار تومان رسیده بود.

وی درباره اینکه علی رغم کاهش قیمت میوه در میدان مرکزی به چه علت قیمت در خرده فروشی‌ها همچنان بالاست، تصریح کرد: مغازه داران برحسب فاکتور خرید تنها مجازند سود قانونی خود را که حداکثر ۳۵ درصد بر قیمت میوه در بازار لحاظ کنند و ممکن است برخی مغازه داران فاقد پروانه کسب اقدام به گران فروشی کنند چرا که اگر مغازه‌ای زیر مجموعه اتحادیه باشد و سود قانونی را بر اجناس خود لحاظ نکند، برخورد جدی با فرد متخلف صورت می‌گیرد.

کارگر در پایان علت بالا بودن قیمت میوه در برخی خرده فروشی‌ها را مربوط به مزرعه دانست و گفت: در برخی مواقع ممکن است قیمت فروش کشاورز به عمده فروش و میدان مرکزی میوه و تره بار بالا شد که با احتساب سود قانونی مغازه دار، خانوار‌ها در تامین مایحتاج خود دچار مشکل شوند.


کد مطلب: 204766

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/204766/سقوط-۱۰۰-درصدی-قیمت-گوجه-فرنگی-بازار-لیموترش-میناب-۷-۱۳-هزار-تومان

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com