تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
plusresetminus
سازمان حمایت مصرف‌کنندگان:

تصمیمات جدید درباره شهریه مدارس،مرغ و چای

حزب الله:رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از آغاز طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس با هدف تنظیم بازار نوشت‌افزار و اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان خبر داد.
۰
کد مطلب : ۲۰۴۶۸۱
تصمیمات جدید درباره شهریه مدارس،مرغ و چای
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، همایش سامانه جامع انبارها، بانک اطلاعات قیمت، ۱۲۴ و سیاست‌های تنظیم بازار با حضور معاون وزیر صمت، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، معاونان و اعضای هیات‌مدیره سازمان حمایت، معاون بازرسی و نظارت و کارشناسان ثبت قیمت و سامانه جامع انبار استان‌ها برگزار شد.

معاون وزیر صمت ضمن ارائه توضیحاتی درباره راه‌اندازی سامانه جامع قیمت، این سامانه را نماد همکاری و هماهنگی بین دستگاهی دانست و اظهار کرد: این سامانه در ابتدای راه است و در ادامه ممکن است با پیشرفت و اطلاعاتی که می‌گیرد ضعف‌های احتمالی آن آشکار شود که با رصد مداوم می‌توان مشکلات را برطرف آن را ارتقا داد.

وی هدف این سامانه را اطلاع‌رسانی دقیق قیمت‌ها عنوان کرد و گفت: سامانه ثبت اطلاعات کالا و خدمات مانند لبه شمشیر است که در اختیار سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بوده و ناظر آن مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت است که با مدیریت و هماهنگی درست همکاران در استان‌ها و اطلاع‌رسانی حداقل، حداکثر قیمت عرف کالا و خدمات به عموم مردم، انشاءالله به آرامش بازار کمک شایانی خواهد کرد.

تابش در ادامه با تاکید بر این که هر چه اطلاعات بیشتر و شفاف‌تر در این سامانه قرار گیرد، خروجی دقیق‌تر خواهد بود، تصریح کرد: متاسفانه در برخی از استان‌ها مشکلاتی در خصوص ورود اطلاعات قیمت مشاهده شده که امیدواریم با رصد آن و همچنین با وحدت رویه و هماهنگی به وجود آمده مشکلات آن برطرف شود.

وی افزود: در برهه حساس کنونی باید دامنه کالاهای اعلام شده در این سامانه به سرعت گسترش یابد و تعداد آن از ۱۰۰ قلم کالا فراتر رفته و تمامی قیمت‌ها در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

به گفته رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در این سامانه برای هر انبارداری حساب کاربری ایجاد شده و انباردار با استفاده از رمز ورود به کاربری به حساب خود وارد می‌شود و در آنجا موجودی انبار خود را بر اساس خوداظهاری ثبت می‌کند.

وی افزود: بازرسان مکلفند به منظور کسب اطمینان بیشتر از ثبت دقیق و صحیح اطلاعات و رعایت قوانین جامع انبارها ضمن عضویت در این سامانه با حضور در انبارها و لزوم ثبت ورود و خروج کالا در سامانه انبارها را به متصدیان و متولیان انبارها و مراکز نگهداری کالاها ابلاغ کرده و متذکر شوند.

اجرای طرح نظارتی نوشت‌افزار در راستای سیاست‌های تنظیم بازار

رئیس هیات‌مدیره سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به نزدیکی فصل بازگشایی مدارس و آغاز طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس با هدف تنظیم بازار نوشت‌افزار و اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان اظهار کرد: اجرای این طرح بستر مناسب تامین کالاهای مورد نیاز مردم در آستانه مهرماه و زمینه رسیدگی سریع به شکایات و گزارش‌های مردمی را فراهم می‌کند.

وی همچنین به فرا رسیدن زمان ثبت‌ نام مقاطع تحصیلی مختلف در مدارس تحت‌ نظر وزارت آموزش‌وپرورش اشاره کرد و گفت: هرگونه افزایش شهریه مدارس بدون نظر کارشناسی سازمان حمایت و اخذ تاییدیه کارگروه تنظیم بازار غیر قانونی بوده و بر این اساس با تخلف صورت گرفته در چارچوب قوانین و مقررات مربوط برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

وی تمامی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی مرتبط با تهیه و توزیع و قیمت‌گذاری کالاهای اساسی و مایحتاج عموم مردم را به آمادگی بیش از پیش به تنظیم بازار کالاهای اساسی فراخواند و تصریح کرد: به رغم شرایط موجود و با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده برای تامین و توزیع کالاهای اساسی و ضروری مشکلی در کشور وجود ندارد و امیدواریم با همکاری سایر نهادها و اجرای طرح‌های نظارتی با همکاری دستگاه‌های مربوط در سراسر کشور بتوانیم موجبات دلگرمی و آرامش خاطر هموطنان را فراهم کنیم.

تابش ادامه داد: در همین راستا نرخ خدمات آموزشی مدارس باید پس از ارائه درخواست و بررسی کارشناسی این سازمان و تصویب در کارگروه تنظیم بازار اجرایی شود و از آنجایی که تاکنون هیچ‌گونه پیشنهادی از سوی دستگاه ذی‌ربط برای تغییر شهریه مدارس به این سازمان و کارگروه مذکور واصل نشده از نظر این سازمان هرگونه افزایش شهریه مدارس بدون اخذ تاییدیه کارگروه تنظیم بازار فاقد وجاهت قانونی بوده و در این راستا نیز بدون هیچ اغماضی از سوی این سازمان برای چندین متخلف پرونده تشکیل و برای بررسی به تعزیرات ارسال شده است.

ورود جدی سازمان حمایت به تخلفات شرکت‌های هواپیمایی

معاون وزیر صنعت همچنین از ورود جدی سازمان حمایت به گران‌فروشی بلیت هواپیما و صدور حکم برای برخی شرکت‌های هواپیمایی در این زمینه خبر داد و گفت: شرکت‌های هواپیمایی باید ضوابط مصوب قیمت‌گذاری بلیت را رعایت کنند بنابراین نظارت ما بر عملکرد آنها ادامه خواهد داشت.

تداوم سیاست‌های بازار گوشت مرغ

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به بحث قیمت مرغ و تنظیم بازار این محصول اشاره کرد و گفت: با بررسی‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت جهاد کشاورزی و بخش خصوصی و دولتی و براساس جدیدترین مصوبه ستاد تنظیم بازار در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ زنده ۸۵۵۰ تومان است و گوشت مرغ باید با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار به ازای هر کیلو ۱۲۹۰۰ تومان عرضه شود.

وی همچنین تصریح کرد: قیمت مرغ در تمامی استان‌ها همان قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار کشور است و تا زمانی که این قیمت از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تغییر نکند هرگونه افزایش قیمت غیر قانونی بوده و با متخلفان برخورد جدی صورت می‌گیرد. ستاد تنظیم بازار در استان‌های سراسر کشور مراقب باشند تا در خصوص قیمت کالاهای اساسی تصمیم‌های مغایر با ستاد تنظیم بازار اعمال نشود.

عضو کارگروه تنظیم بازار در پایان با تاکید بر لزوم برخورد با افرادی که اجناس را گران عرضه می‌کنند، اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های اعلامی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان وضعیت کنترل بازار در استان‌ها اما باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که خللی در تامین نیازهای اساسی مردم به وجود نیاید.
منبع : سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین