تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
plusresetminus
حزب الله:حدود ۲۰۰ زندانی سیاسی در زندان "جو" شهر منامه پایتخت بحرین در همبستگی با ۱۵ زندانی دیگر دست به اعتصاب غذای نامحدود زدند.
۰
کد مطلب : ۲۰۴۶۲۰
اعتصاب غذای ۲۰۰ زندانی سیاسی در بحرین/ ممنوع الخروجی فعالان برای درمان
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مسئولان زندان "جو" 15 زندانی را از بیش از دوسال پیش تاکنون در ساختمانی جدا از سایر زندانیان در شرایط بدی نگهداری می‌کنند و محدودیت‌های زیادی علیه آنها اعمال کرده‌اند.
این زندانیان یک هفته قبل، از مراجع حقوق بشری خواستند تا برای برداشته شدن محدودیت‌های امنیتی خودشان که زندگی آنها را در این ساختمان به جهنم تبدیل کرده است، وارد عمل شوند.
حسن الغسره به نمایندگی از این 15 زندانی در پیامی صوتی از زندان محدودیت‌های اعمال شده علیه آنها را تشریح کرد و از عزم آنها برای اعتصاب غذا سخن گفت.
وی در این پیام گفته بود که مسئولان زندان اجازه برگزاری مراسم دعا و اقامه نماز جماعت را به آنها نمی‌دهند و به شدت زیر نظر هستند و در تماس و هواخوری به شدت با محدودیت روبرو هستند.
الغسره گفت که این زندانیان خواهان حقوق کامل خود و ملحق شدن به سایر زندانیان در زندان "جو" هستند و از روز 15 اوت جاری نیز دست به اعتصاب غذای نامحدود برای برآورده شدن خواسته‌هایشان می‌زنند.
196 زندانی سیاسی در زندان "جو" نیز در همبستگی با این 15 زندانی دست به اعتصاب غذا زدند.
برخی منابع گفتند: 81 زندانی بند 13 و 115 زندانی بند 14 زندان "جو" به اعتصاب غذا ملحق شدند. آنها خواهان برداشته شدن محدودیت 15 زندانی یاد شده و ادغام آنها با سایر زندانیان هستند.
رژیم بحرین در اقدامی مشابه محدودیت‌هایی را علیه زندانیان سیاسی زن اعمال کرده است. هاجر منصور و مدینه علی دو تن از این زندانیان هستند که با محدودیت‌های شدید از سوی مریم البردولی رئیس زندان "عیسی" روبرو هستند. هر دوی آنها از درمان و ملاقات با خانواده محروم هستند.

رژیم بحرین همچنین از خروج اسامه التمیمی از نمایندگان سابق مجلس برای ادامه درمان در خارج از کشور جلوگیری کرد.
وی اخیرا دچار سکته مغزی شده است و مسئولان فرودگاه از خروج او جلوگیری کردند.
التمیمی روز ششم اوت 2019 میلادی بعد از محاصره خانه‌اش و یورش ماموران به خانه‌اش بازداشت شد. پنج روز کسی از او خبر نداشت تا اینکه بعد از سکته مغزی در بیمارستان السلمانیه مشاهد شد و سپس قصد عزیمت به خارج از کشور برای ادامه درمان داشت اما ماموران جلوی خروج وی را در فرودگاه گرفتند.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین