تاریخ انتشارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
plusresetminus
حزب الله:ورزشکارانی که سال گذشته در میدانی غیر از بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی صاحب مدال شدند، هنوز پاداش خود را دریافت نکرده‌اند و اصلا مشخص نیست تجلیل از آنها چه زمانی انجام می‌شود.
۰
کد مطلب : ۲۰۴۵۵۴
ابهام در زمان تجلیل از مدال‌آوران سال ۹۷/ پیش‌بینی مالی نشده است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، وزارت ورزش خردادماه در مراسمی که با حضور رئیس جمهوری و در سالن اجلاس سران برگزار شد، قهرمانان و مدال آوران را مورد تجلیل قرار داد. البته این مراسم فقط ویژه ورزشکارانی بود که در بازی های آسیایی و پاراآسیایی صاحب مدال شده بودند با این حال برگزاری آن هزینه سنگینی روی دست وزارت ورزش گذاشت.
در این مراسم مجموع ۴۳۷ مدال‌آور شامل ۲۲۲ ورزشکار آسیایی و ۲۱۵ ورزشکار پاراآسیایی مورد تجلیل قرار گرفتند. البته پاداش این ورزشکاران مطابق با آنچه وعده آن داده شده بود، پرداخت نشد اما ۸۲ میلیارد تومان صرفِ آن شد. 
در هر صورت این دسته ورزشکاران پاداش خود را - هر چند کمتر از آنچه انتظارش را داشتند - از وزارت ورزش دریافت کردند در حالی که سایر ورزشکاران مدال آور سال ۹۷ هنوز به پاداش خود نرسیده اند و اصلا مشخص نیست تجلیل از آنها چه زمانی انجام خواهد شد.
وزارت ورزش هنوز آمار دقیقی از تعداد مدال آوران سال گذشته - به جز مدال آوران بازی های آسیایی و پاراآسیایی - در اختیار ندارد بنابراین قاعدتا بودجه مورد نیاز برای تجلیل از آنها هم پیش بینی نشده است. با این حال مسئولان این وزارتخانه تاکید دارند که تلاشِ مجموعه برای برگزاری مراسم در سال جاری است. 
سید محمد شروین اسبقیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون در گفتگو با خبرنگار مهر در این زمینه گفت: هنوز زمان تجلیل از قهرمانان و مدال آوران باقی مانده سال گذشته مشخص نیست چرا که تعیین زمان برگزاری این مراسم از اختیارات کامل وزارت ورزش خارج است. این زمان باید با هماهنگی دفتر ریاست جمهوری انجام شود.
وی تصریح کرد: تلاش وزارت ورزش بر این است که در اولین فرصت تجلیل از مدال آورانی که هنوز پاداش خود را دریافت نکرده اند را برگزار کند اما اینکه دقیقا این مراسم چه زمانی برگزار شود، مشخص نیست. 
این مقام مسئول در وزارت ورزش به این پرسش که «این مراسم امسال برگزار می شود؟»، پاسخ مثبت داد اما در عین حال گفت: وزارت ورزش طی سال های گذشته تجلیل از تمام مدال آوران را به موقع انجام داده است. تلاش مان این است که تجلیل از مدال آوران سال گذشته هم به سال آینده موکول نشود. امیدواریم شرایط هم همراهی کند تا بتوانیم به موقع پاداش قهرمانان را در اختیارشان قرار دهیم. 
اسبقیان در مورد اینکه «با توجه به تجلیل صورت گرفته از مدال آوران اندونزی، تعداد قهرمانانی که سال گذشته مدال آور شدند و هنوز مورد تجلیل قرار نگرفته اند، چند نفر هستند و چه بودجه ای برای پرداخت پاداش آنها لازم است؟»، گفت: هنوز در مورد تعداد ورزشکاران و اینکه دقیقا چند نفر سال گذشته صاحب مدال آسیایی یا جهانی شدند، به جمع بندی نرسیده ایم یعنی هنوز آمار لازم در این زمینه نهایی شده است. بعد از نهایی شدن آمار تعداد مدال آوران می توان در مورد بودجه لازم برای تجلیل از آنها پیش بینی لازم را داشت.
 
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین